Ριζικές είναι οι αλλαγές που έρχονται στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας.

Ο υπολογισμός θα γίνεται με βάση την εμπορική αξία και όχι το κυβισμό ή τους ρύπους έτσι θα προκύπτει το ύψος των τελών ταξινόμησης και των τελών κυκλοφορίας καθώς και το τεκμήριο διαβίωσης.

Με βάση πάντως τον νέο σχεδιασμό του ΥΠΟΙΚ, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα υπάρξει μεγάλη επιβάρυνση για όσους έχουν αυτοκίνητο μεγάλης αξίας, ενώ όσον αφορά σε εκείνους που έχουν είτε παλιό είτε φθηνό όχημα, η μείωση δεν προβλέπεται να είναι πολύ μεγάλη καθώς οι φόροι αυξάνονται και τα έσοδα που υπολογίζει το κράτος εκτινάσσονται από το 1 δισ. που είναι για φέτος στα 1,6 δισ. το 2016.

Έτσι ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών με αξία 15.000 ευρώ θα έχει πολύ λιγότερα τέλη από ένα επίσης 1.600 κυβικών αλλά εμπορικής αξίας 25.000 ευρώ.

Εκτός απ' την αλλαγή στον υπολογισμό των τελών με βάση την εμπορική αξία έρχονται δυο επιπλέον κριτήρια.

Ο συνολικός αριθμός ΙΧ ανά νοικοκυριό. Για παράδειγμα τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν κατά πολύ, ενώ σχεδιάζεται και ο υπολογισμός του φόρου με βάση το άθροισμα των κυβικών ανά νοικοκυριό.

Οι αλλαγές στον υπολογισμό των τελών θα ισχύσουν από το 2016 και αρχικά θα αφορούν στα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα από το 2010 και μετά (καινούργια ή μεταχειρισμένα), καθώς μέχρι στιγμής δεν έχει διευκρινιστεί πως θα υπολογίζονται τα τέλη στα παλιά αυτοκίνητα. Σύμφωνα με πληροφορίες, μία σκέψη του υπουργείου Οικονομικών είναι να υπολογίζονται με βάση την αξία που προκύπτει από την ασφάλεια των αυτοκινήτων.


 
Top