Από χθες πλέον έχει τελειώσει η προβολή του διεθνούς διαγωνιστικού τμήματος του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της πόλη μας και πλέον παρουσιάζει το Ελληνικό διαγωνιστικό τμήμα. Στο Ελληνικό τμήμα συμμετέχουν 81 ταινίες...

από όλες τις μορφές της κινηματογραφικής τέχνης: μεγάλου μήκους, μικρού μήκους, ντοκιμαντέρ, animation, video art, video clip.

Ο τίτλος της θεματικής ενότητας (Εικόνες που αγαπάμε, εικόνες που ονειρευόμαστε, Ελληνικό σινεμά) αντικατοπτρίζει τα συναισθήματα της Οργανωτικής Επιτροπής του φεστιβάλ που περιβάλει τους Έλληνες δημιουργούς, γι αυτό και έχει ξεχωριστό διαγωνιστικό τμήμα – όχι όπως άλλα φεστιβάλ στη χώρα μας- για να μπορεί με το δικό της τρόπο να υποστηρίξει τους Έλληνες σκηνοθέτες.

Αίσθηση θετική δημιουργήθηκε στις προβολές της Τετάρτης και ειδικά κατά τη διάρκεια της θεματικής ενότητας «Θεσσαλονίκη – Πάτρα, ένα φεστιβάλ δρόμος», όπου καταχειροκροτήθηκαν από τους Πατρινούς πολίτες οι ταινίες Θεσσαλονικιών σκηνοθετών.

Οι σκηνοθέτες που μπόρεσαν να έρθουν στο φεστιβάλ (με δικά τους έξοδα) και να παρουσιάσουν τις ταινίες τους είναι:

Jana Boršková σκην. «From cherries to cherries», Αναστασία Νούτση σκηνοθ. "Αντί...", Εύα Μπαλάση σκηνοθ. "Ταράτσα", Γιώργος Τσιρογιάννης σκηνοθ. "Barriers", Κωνσταντίνα Γιαμπουράνη σκην."31 Κλοπές", Κωνσταντίνα Μαρίνου σκηνοθ. "2", Παναγιώτης Φαφούτης σκην."Πάτρα, πράσινη πόλη...περίπου", Καραγιαννάκος Γιάννης σκηνοθ. "Αδέσποτα", , Μπακαστάθης Αθανάσιος σκην. «Με τη φλόγα της γης...», Ανδρέας Λαμπρόπουλος σκηνοθ. «Dead on time», Χρήστος Τσάκαλος «Απόκομμα», Ιάσων Τζαβέλλας σκηνοθ. «Σωτηρία».

Ενώ για Παρασκευή και Σάββατο αναμένονται να έρθουν όλοι οι συμμετέχοντες.

Η Οργανωτική Επιτροπή του φεστιβάλ συνεχίζει την πολύ καλή συνεργασία που ξεκίνησε από πέρσι με το βιβλιοπωλείο «ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ» και έτσι προσφέρει σε όλους τους θεατές που παρακολουθούν τις προβολές εκπτωτικά κουπόνια ΜΕ 15% ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΚΠΤΩΣΗ ΣΕ ΒΙΒΛΙΑ, εκτός ενιαίας τιμής & εκτός προσφορών (η ισχύς των κουπονιών θα είναι μέχρι τέλους Οκτωβρίου).

Παράλληλα μοιράζει στους σκηνοθέτες που έρχονται για να παρουσιάσουν τις ταινίες τους στο κοινό της Πάτρας αλλά και στους νέους φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών ενημερωτικά φυλλάδια για να γνωρίσουν την πόλη της Πάτρας αλλά και γενικότερα την περιφέρεια της Αχαΐας. (τα φυλλάδια είναι από την πρώην Νομαρχιακή Επιτροπή Τουριστικής Προβολής.

Οι ενότητες για την τελευταία μέρα θα είναι οι:
Σε γυναίκες δημιουργούς με τίτλο "Η θηλυκή γραφή του ονείρου", και το φεστιβάλ θα τελειώσει με αφιέρωμα σε Έλληνες και Τούρκους σκηνοθέτες με τίτλο "Μια θάλασσα, δύο λαοί, μια ελπίδα"

Τέλος τα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής προσκαλούν το κοινό της πόλης μας στην ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ & ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΒΡΑΒΕΙΩΝ των ταινιών του Διεθνούς και Ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος, καθώς και τα βραβεία στους Πατρινούς καλλιτέχνες που συμμετείχαν στο Διαγωνισμού Φωτογραφίας «ΚΛΙΚ στα ΣΥΝ και τα ΠΛΗΝ της πόλης μου» το Σάββατο 8 Οκτωβρίου - Ώρα προσέλευσης 20.30, στην αίθουσα προβολών του πολυχώρου πολιτισμού και ψυχαγωγίας «Ιντεάλ» (Αγίου Νικολάου 4). Στην εκδήλωση πριν την απονομή των βραβείων θα πραγματοποιηθεί θεατρικό δρώμενο με τίτλο "Morning Crisis" από την ομάδα Equus καθώς και μουσικό-φωτογραφικό show.

Η Οργανωτική Επιτροπή του φεστιβάλ καλεί όλους να παρακολουθήσουν από κοντά την 13η διοργάνωση έως τις 8/10/2010 στον πολυχώρο Πολιτισμού και Ψυχαγωγίας ΙΝΤΕΑΛ (Αγ. Νικολάου 4, Πάτρα) (www.inteal.gr). Οι προβολές ξεκινούν στις 16 μ.μ. και η ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ. Μια διοργάνωση στην πρώτη γραμμή της πολιτιστικής αντίστασης. Κόντρα στην εποχή της απαξίωσης του πολιτισμού.



ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2011 Ώρα έναρξης 16.00

16.00 «ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΜΕ, ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΣΤΕ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ»

122. MasterPiece (Μέρος 2ο) Στέφανος Μονδέλος 16’ μικρού μήκους 2010
Μία παρέα κάνει πικ-νίκ στο Πάρκο Ελευθερίας.

153. Άργιλος νερό και φωτιά μια σχέση αιώνων Φώτης Γαρυφαλάκης - Γιώργος Κούμουρος 48’ ντοκιμαντέρ 2010
Η ταινία έχει ως θέμα την ιστορική εξέλιξη της κεραμικής στην Κρήτη και την Κύπρο από την προϊστορία έως σήμερα. Αναδεικνύεται η πορεία αυτής της τέχνης μέσα στο χρόνο, τα κοινά πολιτισμικά στοιχεία των δύο νησιών και συγκεκριμένα στοιχείων που σχετίζονται με την παραδοσιακή τέχνη δημιουργίας πιθαριών και άλλων κεραμικών προϊόντων.

123. Έντυπος χρόνος Δημήτρης Γιαννικόπουλος 58’ ντοκιμαντέρ 2011
Με όχημα 50 χρόνια ειδήσεις από τη “ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΓΟΡΤΥΝΙΑΣ”, μιας παλιάς τοπικής εφημερίδας, από το 1933 μέχρι το 1983 για το Βαλτεσινίκο Αρκαδίας… περνάει η καταγραφή της εποχής και της ιστορίας, των ηθών και των τρόπων…Βαλτεσινίκο λοιπόν! Το κέντρο του κόσμου. Ο ομφαλός της γής! Ο τόπος μας... Θα μπορούσε να είναι ένα οποιοδήποτε χωριό της Ελλάδας, …ή και του κόσμου ολόκληρου.

18.00 «ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΜΕ, ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΣΤΕ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ»

32. Γίνε χρήσιμος άνθρωπος όταν μεγαλώσεις Κυρηναίος Παπαδημάτος 11’ μικρού μήκους 2010
«Πάρτο, τα λεφτά ζήτα τα από την τράπεζα»
Με τα λόγια αυτά και δίνοντας του ένα όπλο ο αναρχικός Μπουαναβεντούρα Ντουρούτι ξεφορτώθηκε ένα ζητιάνο που ζητούσε ελεημοσύνη σε καφενείο της Βαρκελώνης.
Τέτοιες ιστορίες διάβαζε ο Λουκάς και να τι συνέβη...

41. Τα θεάματα του δρόμου Σωτήρης Κάππος 61’ ντοκιμαντέρ 2011
Τα θεάματα του δρόμου είναι ένα ντοκιμαντέρ που αφορά το θέατρο δρόμου. Το θέατρο δρόμου είναι ένα καλλιτεχνικό είδος που περιέχει πολλές τέχνες όπως η μιμική, τα ακροβατικά, το τζάγκλιν, η υποκριτική και αρκετές άλλες. Το βασικό του χαρακτηριστικό είναι ότι όλες αυτές οι τέχνες γίνονται στο δρόμο. Τα Θεάματα του δρόμου είναι μια ανεξάρτητη παραγωγή, με πολύ χαμηλό κόστος και έχει σαν σκοπό μέσα από το πορτρέτο δύο καλλιτεχνών, του Χρήστου ,ο οποίος δίνει παραστάσεις παντομίμας και ζει μόνο από την οικονομική ενίσχυση των περαστικών και του Αντώνη, ενός επαγγελματία ακροβάτη, ο οποίος δίνει παραστάσεις στο δρόμο έχοντας σχεδόν πάντα την αιγίδα κάποιου επίσημου φορέα όπως το πρώτο φεστιβάλ θεάτρου δρόμου που έγινε το 2009 στην Αθήνα, να καταλάβουμε τι είναι το θέατρο δρόμου, ποια είναι η καλλιτεχνική εκπαίδευση που πρέπει να έχει ο καλλιτέχνης, τι οδηγεί έναν σύγχρονο καλλιτέχνη να ασχοληθεί με αυτό , πως αντιδρά ο κόσμος σε τέτοιου είδους παραστάσεις και αν μπορεί ο καλλιτέχνης που κάνει θέατρο δρόμου να ζήσει από αυτό.

Επίσης υπάρχει ένα εγκυκλοπαιδικό κομμάτι μέσα στο ντοκιμαντέρ όπου γίνεται μια ιστορική αναδρομή για το θέατρο δρόμου όπου εξηγεί ακριβώς τι είναι αυτό, πότε ξεκίνησε, ποιοί ήταν οι κύριοι εκφραστές του, πως χρησιμοποιήθηκε για πολιτική και θρησκευτική προπαγάνδα και αν μπορεί σήμερα με τις συνθήκες που υπάρχουν στα μεγάλα αστικά κέντρα να γίνει καθαρόαιμο θέατρο δρόμου. Τέλος ακολουθεί μια καταγραφή της παράστασης τριών καλλιτεχνών που συναντήσαμε στο Θησείο, του Βύρωνα, ο οποίος κατάγεται από την Βραζιλία και γυρίζει το κόσμο δίνοντας παραστάσεις θεάτρου δρόμου και δύο νεαρών φοιτητών του Χρήστου Μπρίτο και του Νίκου Ντάτσιου που δίνουν στο δρόμο τους τελευταίους έξι μήνες μια παράσταση με μαριονέτες. Οι τρείς καλλιτέχνες δέχτηκαν να μας μιλήσουν επίσης και να μας πουν ορισμένα πράγματα για τη ζωή τους, το θέατρο δρόμου, τα συναισθήματα που τους δημιουργεί αυτό κυρίως με την επικοινωνία που έχουν με το κόσμο και ποιές δυσκολίες αντιμετωπίζουν κάνοντας θέατρο δρόμου.

118. Στην κορφή Ελισάβετ Λαλουδάκη - Massimo Pizzocaro 52΄ ντοκιμαντέρ 2010
Γιατί βγαίνουν οι άνθρωποι στην κορφή του Ψηλορείτη; Για τον Δία; Για τον Τίμιο Σταυρό; Μήπως απλά για το πανόραμα; Για το κατόρθωμα; «Θα σου πούμε εμείς». Είναι ο Ψαραντώνης, ο παπά-Θανάσης, δυο Γάλλοι ‘παιδιά των λουλουδιών’, βοσκοί, ο αρχαιολόγος Σακελαράκης, η θεία μου η Έλλη, ο τρομερός ηγούμενος, ορειβάτες, κόσμος πολύς. Ακόμη και ένα συνεργείο του BBC. Καθένας κουβαλά στην κορφή τον δικό του ‘κρητικό’ κόσμο. Γιατί από εκεί ψηλά δεν βλέπεις όλη την Κρήτη. Εκεί ψηλά είναι όλη η Κρήτη.


20.00 «ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΜΕ, ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΣΤΕ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ»

146. Χορογραφία Ψυχής Αριστοτέλης Βικεντίου 3’ 05’’ video art 2011
Η κυκλικότητα, η αρμονία των κινήσεων, ο μετεωρισμός ειναι στοιχεία χορογραφίας. Ζούμε στο ''καθημερινό'' και εστιάζουμε στη ψυχή

56. Politainment - πολιτική και ψυχαγωγία Σόφη Σαμαρά 47’ ντοκιμαντέρ 2011
Τα διστακτικά βήματα, που φαίνεται να αποφασίζει η Ευρώπη στην κατεύθυνση μιας οικονομικής διακυβέρνησης δε μπορούν να σβήσουν από τη μνήμη την κρίση ηγεσίας, που ξεδιπλώθηκε μπροστά μας την τελευταία διετία της μεγάλης οικονομικής κρίσης. Πολιτικοί επιστήμονες, δημοσιογράφοι αλλά και πολιτικοί παραδέχονται ότι οι αρχηγοί των μεγάλων της Ευρώπης αποδείχτηκαν κατώτεροι των περιστάσεων και κυρίως έδειξαν να μην έχουν κανένα σχέδιο για την Ευρώπη. Έβαλαν λοιπόν την όπισθεν και επέλεξαν τη σωτηρία σε εθνικές διαδρομές. Από την άλλη όμως όλοι παραδέχονται ότι ο κόσμος μας είναι πια πολύ πιο σύνθετος, τα προβλήματα συχνά εισαγόμενα από περιοχές εκτός Ευρώπης και οι ταχύτητες που επιβάλουν οι νέες τεχνολογίες ασφυκτικές.

Την ίδια στιγμή οι πολιτικοί οφείλουν να κινούνται μέσα στο πλαίσιο, που καθορίζουν τα μέσα ενημέρωσης και το οποίο κάποιοι επικοινωνιολόγοι έχουν αποκαλέσει Politainment: Πολιτική συν Ψυχαγωγία. Ο πολιτικός είναι υποχρεωμένος σήμερα να λειτουργεί συχνά ως σταρ σε τηλεοπτικές υπερπαραγωγές, αν θέλει να προσελκύσει το ενδιαφέρον. Όροι όπως πολιτικό marketing και πολιτικό design έχουν μπει στα λεξικά των πολιτικών επιστημών και καθορίζουν τους κανόνες της σύγχρονης τηλεοπτικής δημοκρατίας. Για όλα αυτά μιλούν στην εκπομπή 27 της Ευρώπης πολιτικοί επιστήμονες, ευρωβουλευτές αλλά και σκιτσογράφοι από την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ελλάδα, που προσπαθούν να ρίξουν φως στην πολιτική μακροζωϊα του Σίλβιο Μπερλουσκόνι, στην απότομη πτώση του Νικολά Σαρκοζύ, αλλά και στην πατριωτική στροφή της Ανγκέλα Μέρκελ.

158. Θετικές ιστορίες Δημήτρης Παπαθανάσης, Χάρης Σταθόπουλος, Δημήτρης Άντζους, Θανάσης Τότσικας, Δημήτρης Μπαβέλλας 70’ Μεγάλου μήκους 2010
Πόσο καλά γνωρίζουμε ο ένας τον άλλον; Ένας βενζινοπώλης, ένας μοναχικός νέος, μια νεαρή κοπέλα, ένα gay ζευγάρι, μια έγκυος και ένας γιατρός, γνωστοί και άγνωστοι μεταξύ τους, έχουν έναν κοινό γνώριμο, που τους συνδέει με μοιραίο τρόπο. Το S.A.I.D. Κανείς μας δεν μπορεί να είναι υπεράνω υποψίας, μιας τα λάθη είναι ανθρώπινα. Έξι «ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ», που η κάθε μια τους θα μπορούσε να είναι η δικά μας ιστορία. Γιατί κανείς δεν είναι στο απυρόβλητο.

22.00 «ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΜΕ, ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΣΤΕ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ»

149. Μαύρος Γάτος Μανωλάτος Σπυρίδων 17’ μικρού μήκους 2010
Ο Μαύρος Γάτος δεν είναι άλλος από τον τραγικό ρεμπέτη Ανέστη Δελιά, που γεννήθηκε στη Σμύρνη το 1912 και πέθανε ηρωινομανής στην Αθήνα το καλοκαίρι του '44. Μέσα από διηγήσεις για τη ζωή του, ο Σπύρος Μανωλάτος αναλαμβάνει να μας αφηγηθεί την ιστορία του με μία ταινία μικρού μήκους.

150. W4crisis Κώστας Εφήμερος 24’ ντοκιμαντέρ 2011
Μέσα από τις διηγήσεις 4 σύγχρονων γυναικών – Κωνσταντίνα Κούνεβα, Φωτεινή Λαμπρίδη, Ρενάτα Βιντζηλαίου και Ελένη Καλαμπόκα – επιχειρούμε μια σύντομη αναδρομή στη σχέση που έχει επιφυλάξει στη γυναίκα το οικονομικό μοντέλο, από τις απαρχές του το 18ο αι. μέχρι σήμερα.

159. 45 Τετραγωνικά Στράτος Τζίτζης 79’ Μεγάλου μήκους 2010
Στη σημερινή εποχή οικονομικής ανασφάλειας, όπου οι νέοι δεν τολμούν να φύγουν από το πατρικό τους, η Χριστίνα αποφασίζει να πιάσει σπίτι μόνη, για να βρει τον εαυτό της, μακριά από την επίβλεψη της μητέρας της. Υπερβαίνοντας τις οικονομικές δυνατότητες που της προσφέρει ο μισθός της πωλήτριας, νοικιάζει ένα διαμέρισμα 45 τετραγωνικών, κάπου στην Αχαρνών, που το βρίσκει σε τιμή ευκαιρίας ως Ελληνίδα, σε μια περιοχή που είναι γεμάτη ξένους. Ξένη κι αυτή ανάμεσα σε αυτούς, κάνει τα πρώτα βήματά της στην ελευθερία. Απομακρύνεται από τον κόσμο που μέχρι τότε ήξερε και έρχεται σε επαφή με έναν άλλον, πιο κοντά στις ανησυχίες της και πιο ευαισθητοποιημένο, όπως αυτόν που εκπροσωπεί ο νεαρός που νοίκιαζε πριν το σπίτι, τον οποίο γνωρίζει από τα προσωπικά του αντικείμενα, που άφησε εκεί. Ενθαρρυμένη από τις σημειώσεις του άγνωστού της νεαρού, που βρίσκει στα πράγματά του, προσπαθεί να κρατήσει το σπίτι και να μη γυρίσει πίσω στης μητέρας της, παλεύοντας ενάντια στους οικονομικούς της περιορισμούς


 
Top