Ακριβά θα την πληρώνουν από τη Δευτέρα όσοι οδηγοί πιαστούν στην «τσιμπίδα» της Τροχαίας χωρίς να έχουν τα νόμιμα στοιχεία οδήγησης που απαιτούνται.

Συγκεκριμένα, βάσει της εφαρμογής της αντίστοιχης κοινοτικής οδηγίας στη χώρα μας, από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπονται πλέον τσουχτερά πρόστιμα στους οδηγούς που «συλλαμβάνονται» να μην έχουν την άδεια οδήγησης ή αυτή που διαθέτουν να έχει λήξει.

Ειδικότερα, οι αλλαγές που έρχονται με την διάταξη που έφερε στη Βουλή, το υπουργείο Ανάπτυξης, είναι:


  • Πρόστιμο 200 ευρώ για οδηγό μοτοσικλέτας ή αυτοκινήτου όταν εντοπίζεται να οδηγεί χωρίς την κατάλληλη άδεια οδήγησης, ενώ επανέρχεται η παλαιά διάταξη του ΚΟΚ, με την οποία προβλέπεται ότι αυτός που συλλαμβάνεται να οδηγεί χωρίς δίπλωμα, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης από έναν έως δώδεκα μήνες. Αφαιρείται ακόμη η κατεχόμενη άδεια για 30 ημέρες.
  • Διπλασιάζεται, από 200 ευρώ σε 400 ευρώ, το πρόστιμο που επιβάλλεται σε επαγγελματία οδηγό φορτηγού ή λεωφορείου εφόσον οδηγεί χωρίς να κατέχει το κατάλληλο Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας και αφαιρείται η άδεια οδήγησής του, εφόσον υπάρχει, για 30 ημέρες.
  • Πρόστιμο ύψους 20 ευρώ για κάθε ένα έγγραφο που ο οδηγός δεν έχει μαζί του, αντί του ισχύοντος προστίμου των 20 ευρώ για το σύνολό τους.
  • Βάσει του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οδηγός υποχρεούται να φέρει ανάλογα με την κατηγορία που ανήκει: τη νόμιμη άδεια οδήγησης, την άδεια κυκλοφορίας, το αποδεικτικό ασφάλισης, την απόδειξη τελών κυκλοφορίας και κατά περίπτωση την ειδική άδεια οδήγησης οδηγού Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, το Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας, το Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Κατάρτισης Οδηγού Οχημάτων Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (ΑDR) και τα λοιπά έγγραφα που απαιτεί η Συμφωνία ADR του ν. 1741/1987, το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου, την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων, τη βελτίωση καλής λειτουργίας ταχογράφου, τη βεβαίωση περιοριστή ταχύτητας και το σχετικό αυτοκόλλητο σήμα, καθώς και οποιοδήποτε άλλο έγγραφο, βεβαίωση ή πιστοποιητικό απαιτείται ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος.


Παράλληλα, αλλάζουν ο τρόπος έκδοσης των νέων αδειών οδήγησης και εξέτασης των οδηγών, με το συνολικό κόστος να αυξάνεται καθώς είναι περισσότερα τα υποχρεωτικά μαθήματα που θα πρέπει να κάνουν οι υποψήφιοι.

Οι υποχρεωτικές ώρες παρακολούθησης αυξάνονται από 20 σε 25, την ώρα που το κόστος εξέτασης των υποψηφίων οδηγών ορίζεται ότι θα ανέρχεται στα 90 ευρώ και η χρέωση για την εκτύπωση οποιασδήποτε κατηγορίας άδειας οδήγησης είναι 30 ευρώ, ενώ θεσπίζεται παράβολο 10 ευρώ, το οποίο θα πληρώνουν οι υποψήφιοι κάθε φορά που θα επανεξετάζονται σε περίπτωση αποτυχίας.

Παράλληλα εισάγονται οι νέες κατηγορίες αδειών οδήγησης, οι οποίες δεν υπήρχαν, κατηγορία των μοτοποδηλάτων (ΑΜ), των φορτηγών έως 7,5 τόνων Γ1 (C1) και των λεωφορείων έως 16 θέσεων Δ1 (D1) . Τέλος, το δίπλωμα ΑΜ θα δίδεται και αυτό από τις υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών.

Με σκοπό τη μείωση γραφειοκρατικών διαδικασιών, ορίζεται ότι η αμοιβή για την πρωτοβάθμια ιατρική εξέταση καταβάλλεται από τους πολίτες απευθείας στους γιατρούς και όχι μέσω των υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών των περιφερειακών ενοτήτων της χώρας, όπως ισχύει σήμερα. Επίσης, ορίζεται ότι τα νέα διπλώματα οδήγησης (μοτοσυκλέτες, κατηγορία οδήγησης β') θα ανανεώνονται πλέον κάθε δεκαπέντε χρόνια (15 χρόνια) και οι κάτοχοί τους θα περνούν από ιατρικές εξετάσεις (παθολόγος-οφθαλμίατρος).

Η διοικητική ισχύς των αδειών οδήγησης που ανανεώνονται πριν από τη συμπλήρωση της ηλικίας των 65 ετών, για όλες τις κατηγορίες αδειών οδήγησης, δεν επιτρέπεται να έχουν ημερομηνία λήξης μεγαλύτερης του 68ου έτους της ηλικίας του κατόχου της άδειας.

Πηγή: iefimerida
 
Top