Ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής της Πάτρας είναι το οδική σύνδεση του νέου λιμανιού. Το έργο που συντελείται εκεί είναι η κατασκευή του Ανισόπεδου Κόμβου που συνδέει τις Παραγλαύκειες Αρτηρίες με το Νέο Λιμάνι της πόλης που λειτουργεί εδώ και 2 περίπου χρόνια.
Η δημοπράτηση του έργου έγινε το 2010 το 2011 αναδείχθηκε ο ανάδοχος και το 2012 υπογράφηκε η σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Η έκπτωση που δόθηκε έφτασε το 42,82%. Ο χρόνος ολοκλήρωσης των εργασιών σύμφωνα με την προκήρυξη είναι 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης ενώ ο αρχικός προϋπολογισμός είναι 39.024.000 ευρώ.
Το έργο χρηματοδοτείται από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Επιπλέον το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Ε.Τ.Π.Α», όπως αναφέρει το ypodomes. Αυτή την εποχή το έργο εκτελείται χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα και στο τέλος του 2014 αναμένεται η ολοκλήρωση του.
Η κατασκευή αυτού του έργου είναι από τις πιο σημαντικές για την πόλη της Πάτρας καθώς οι Παραγλαύκιες Αρτηρίες θα μπορούν να πάρουν πάνω τους την κίνηση των οχημάτων από και προς το λιμάνι αποσυμφορίζοντας την πόλη.
Αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας αποτελεί :
Α. η κατασκευή του Ανισόπεδου κόμβου σύνδεσης των Παραγλαύκιων αρτηριών με το νέο λιμάνι Πατρών, η κατασκευή Παράπλευρων και Καθέτων οδών και Ισόπεδων Κόμβων που διαμορφώνονται, η Σήμανση, Ασφάλιση και Ηλεκτροφωτισμός υπεραστικής οδού και κόμβων και η κατασκευή επαρκούς αποχετευτικού δικτύου αγωγών – οχετών αποστράγγισης όμβριων τόσο στις Παραγλάυκιες Αρτηρίες όσο και στο παράπλευρο και κάθετο οδικό δίκτυο.
Η συνδετήρια αρτηρία με την Ε.Π.Π δηλαδή οι Παραγλαύκιες Αρτηρίες θα έχει συνθήκες κίνησης ανάλογες με την Ε.Π.Π δηλαδή ανεμπόδιστη κίνηση. Ο Α.Κ Παραγλαύκιων Αρτηριών με την Παραλιακή Λεωφόρο η οποία συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο και οδηγεί στο κέντρο της πόλης πρέπει να εξυπηρετεί όλες τις κινήσεις και προς όλες τις κατευθύνσεις.
Οι Παραγλαύκιες αρτηρίες που αποτελούν και τον κύριο άξονα του Α.Κ έχουν ως κύριο σκοπό τους την σύνδεση της Ε.Π.Π με το νέο λιμάνι και βρίσκονται στο επίπεδο +1 στο επίπεδο 0 βρίσκεται η παραλιακή λεωφόρος Πάτρα – Πύργος που αποτελεί τον άλλο κύριο άξονα του Α.Κ.. Η διασταύρωση με τις Σ.Γ. (υφιστάμενη και μελλοντική) θα είναι ανισόπεδη ανεξάρτητα με τον ορίζοντα υλοποίησης της νέας Σ.Γ.
Πηγή: ypodomes