«Η τέχνη και η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες. Η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί υποχρέωση του Κράτους.»...

(άρθρο 16 παρ.1 του Ελληνικού Συντάγματος).

Σε μια εποχή που η Παιδεία στη χώρα μας στηρίζεται στο φιλότιμο και τον πατριωτισμό του ‘Eλληνα δασκάλου, η Πολιτεία καταργεί τη μοναδική Τιμή την οποία απέδιδε σε αυτόν, δηλαδή το δικαίωμά του να εισέρχεται ελεύθερα στα Μουσεία και τους Αρχαιολογικούς χώρους της πατρίδας μας.

Πώς να αισθανθεί ο Έλληνας δάσκαλος όταν διαβάσει το κείμενο της Υπουργικής Απόφασης που φέρει τις υπογραφές του Υπηρεσιακού Υπουργού Οικονομικών κ.Ζανιά και της Υπηρεσιακής Υπουργού Πολιτισμού κας Καραπαναγιώτη η οποία τον αγνοεί παντελώς και τον απαξιώνει;

Δυο μέρες πριν τις εκλογές της 17ης Ιουνίου 2012 με το ΦΕΚ 15/06/2012, τεύχος 2ο, αρ. φύλλου 1945 καταργήθηκε το δικαίωμα της δωρεάν εισόδου των εκπαιδευτικών στα μουσεία, τα μνημεία, τους ιστορικούς τόπους και τους αρχαιολογικούς χώρους που ανήκουν στο Δημόσιο.

Η παραπάνω Υπουργική απόφαση περιορίζει ταυτόχρονα και το δικαίωμα των Ελλήνων Πολιτών να πάρουν τα παιδιά τους και να επισκεφθούν δωρεάν τα Μουσεία και τους Αρχαιολογικούς χώρους της πατρίδας μας κάθε Κυριακή όπως ίσχυε ως τώρα. Η ελεύθερη είσοδος με αυτή την υπουργική απόφαση ισχύει μόνο για την πρώτη Κυριακή κάθε μήνα και για την περίοδο από 1η Οκτωβρίου έως 31 Μαρτίου.

Η ελεύθερη πρόσβαση των δασκάλων στα Μουσεία δεν αποτελεί κάποιο προνόμιο ,αλλά στοιχειώδη υποχρέωση της Πολιτείας σε αυτούς που έχουν ταχθεί να μεταλαμπαδεύσουν αρχές και αξίες στους νέους μας και σε αυτούς που με πενιχρές αποδοχές (600 ευρώ το μήνα ο μισθός του νεοδιόριστου) καλούνται να κρατήσουν όρθια την υποχρηματοδοτούμενη Παιδεία στη χώρα μας.

Ο δάσκαλος δεν είναι λειτουργός της Παιδείας και του Πολιτισμού μόνο όταν συνοδεύει τους μαθητές του σε ένα Μουσείο ή Αρχαιολογικό χώρο αλλά ταυτόχρονα είναι και επιστήμονας που έχει την ανάγκη να επιμορφώνεται συνεχώς και να προετοιμάζει σωστά το έργο του ακόμα κι όταν δεν διδάσκει εκείνη τη στιγμή τους μαθητές του.

Οι άρρηκτες σχέσεις Παιδείας και Πολιτισμού αναγνωρίστηκαν και από την καινούρια κυβέρνηση που συνένωσε τα Υπουργεία Παιδείας και Πολιτισμού σε ένα. Η Παιδεία όμως και ο Πολιτισμός είναι σίγουρο ότι δεν θα προωθηθούν με την απαξιώση του Έλληνα δασκάλου.

Η επίδειξη της ταυτότητα του Έλληνα Δασκάλου που εκδίδεται από το Υπουργείο και τους τοπικούς Συλλόγους της ΔΟΕ αρκεί για τις πολιτισμένες ευρωπαϊκές χώρες π.χ τη Γαλλία ώστε να εισέρχονται οι εκπαιδευτικοί στα Μουσεία και να έχουν εκπτώσεις για την αγορά βιβλίων. Στην Ελλάδα η επίδειξη της ίδιας ταυτότητας γιατί δεν είναι αρκετή στις αρχές; Γιατί εισέρχονται για παράδειγμα οι δημοσιογράφοι (ορθώς βεβαίως) δωρεάν στους Αρχαιολογικούς χώρους με την επίδειξη της Δημοσιογραφικής τους ταυτότητας (αρ.1 παρ. ζ) και όχι οι δάσκαλοι με την επίδειξη της δικής τους ταυτότητας;

Η ελεύθερη είσοδος στα Μουσεία και τους Αρχαιολογικούς χώρους αποτελεί ζήτημα τιμής για τον Έλληνα δάσκαλο και η Πολιτεία οφείλει να εκπληρώσει τουλάχιστον τη στοιχειώδη υποχρέωσή της απέναντί του.

Του Αθανάσιου Κατσίμπελη
• Δάσκαλος-Μ.Ed, Νομικός
Γενικός Γραμματέας Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πύργου Ηλείας

Aντίδραση ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για την απαράδεκτη η απόφαση κατάργησης της ελεύθερης εισόδου εκπαιδευτικών


Απαράδεκτη η απόφαση κατάργησης της ελεύθερης εισόδου εκπαιδευτικών σε Αρχαιολογικούς χώρους και Μουσεία

Με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Πολιτισμού – Τουρισμού (ΦΕΚ 1954, τεύχος Β΄, 15 Ιουνίου 2012) που δημοσιεύτηκε τις παραμονές των εκλογών της 17ης Ιουνίου, καταργήθηκε το δικαίωμα ελεύθερης εισόδου των εκπαιδευτικών σε Αρχαιολογικούς χώρους, σε Μνημεία και σε Μουσεία που ανήκουν στο Δημόσιο.

Η απόφαση έρχεται σε συνέχεια της κατάργησης του δικαιώματος που είχε δοθεί στους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν ως κάρτα ελευθέρας εισόδου και την ετήσια κάρτα μέλους της ΟΛΜΕ, που πιστοποιεί επίσης την εκπαιδευτική ιδιότητα, χωρίς να απαιτούνται άλλες γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Αν και μέσα στον ορυμαγδό των συνεχών μέτρων εξαθλίωσης των εργαζομένων, η υπουργική απόφαση αυτή είναι σταγόνα στον ωκεανό, δεν παύει να αποτελεί ιδιαίτερα αποκαλυπτικό δείγμα απαξίωσης του ρόλου των εκπαιδευτικών.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ζητά την κατάργηση αυτής της απόφασης και την κατοχύρωση της ελεύθερης εισόδου των εκπαιδευτικών στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους με την κάρτα του Υπουργείου αλλά και με την κάρτα μέλους της ΟΛΜΕ.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ζητά συνάντηση (στις αρχές Σεπτέμβρη) με τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού κ. Κ. Τζαβάρα.


 
Top