Γύρω στους 900 θεατές απόλαυσαν χθες Δευτέρα 30 Ιουλίου το βράδυ την σπονδυλωτή θεατρική παράσταση του Πέτρου Ζούλια «Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει»...
που ανέβηκε στο Αρχαίο Ωδείο στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων.
Η παράσταση που διέτρεξε την ιστορία της χώρας μας από τα χρόνια της Επανάστασης του '21 μέχρι σήμερα, είχε ρυθμό, αστείες και συγκινητικές στιγμές, έβγαλε γέλιο, είχε ατάκες που ξεχώρισαν και φάνηκε να αρέσει στον κόσμο που χειροκροτούσε κάθε τόσο ενδιάμεσα στην παράσταση αλλά και με ενθουσιασμό στο τέλος του έργου.
Ο Παύλος Χαικάλης που ως γνωστό πλέον έχει και την ιδιότητα του βουλευτή με το κόμμα των Ανεξάρτητων Ελλήνων, όπως μάθαμε είχε κλείσει να παίξει στη συγκεκριμένη παράσταση πριν από τις εθνικές εκλογές και πως σκοπεύει από τον ερχόμενο χειμώνα να σταματήσει για ένα διάστημα τις θεατρικές και καλλιτεχνικές του υποχρεώσεις ώστε να αφοσιωθεί στα πολιτικά-βουλευτικά του καθήκοντα και να μην τεθεί θέμα επαγγελματικού ασυμβίβαστου.
Πάντως η συγκεκριμένη παράσταση όπου ο Παύλος Χαικάλης έκανε τον υπεύθυνο σκηνής ενός περιοδεύοντος μπουλουκιού, του ταίριαζε μιας και είχε πολιτικές αιχμές και σχόλια και το κυριότερο την ίδια τη Βουλή για βασικό της σκηνικό χώρο. Όλοι οι συμμετέχοντες ηθοποιοί όπως η Ρένια Λουιζίδου, η Τζόις Ευείδη-απολαυστική ως πόρνη αλλά και ως Αμερικάνα θεία από το Σικάγο, προστάτιδα δήθεν της Ελλάδας, ο Πάνος Σταθακόπουλος, ο Δημήτρης Μαυρόπουλος, ο Τάσος Αλατζάς, η Αλίνα Κωτσοβούλου, η Γεωργία Μαυρογεώργη, η Έρση Μαλικένζου-συγκινητική ως Δέσποινα Αχλαδιώτη-Κυρά της Ρω με την Ελληνική σημαία και τα νέα παιδιά του θιάσου (ανάμεσα τους και η κόρη της Μπέσυς Αργυράκη, Εβελίνα Νικόλιζα), έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό σε μία παράσταση απαιτήσεων που περιλάμβανε και πολλά τραγούδια. Από τις πιο φορτισμένες σκηνές ήταν αυτή του φινάλε με το κομμάτι του Μίκη Θεοδωράκη «Της Δικαιοσύνης ήλιε νοητέ», της Μικρασιατικής καταστροφής με την Σμυρνιά-Ρένια Λουιζίδου, της εμφάνισης της φωτογραφίας της Σοφίας Βέμπο και της ερμηνείας από τους ηθοποιούς του θρυλικού κομματιού «Παιδιά της Ελλάδος παιδιά» αλλά και όλες οι αναφορές στον εθνικό διχασμό, τον Εμφύλιο και κυρίως στις διώξεις των αριστερών ή στην εξέγερση των φοιτητών του Πολυτεχνείου.
Οι πολιτικές σπόντες περίσσευαν στην κυριολεξία. «Τα δύο μεγάλα κόμματα τα έχουν κάνει πλακάκια», «ο Ανδρέας Παπανδρέου ο cowboy», ο γεροΚαραμανλής με ηχητική υπόκρουση το κομμάτι «Κοκορίκο», «ο Μητσοτάκης είναι από τα καλύτερα παιδιά!», «οι Παπαδόπουλος, Μακαρέζος, Παττακός, οι Τρεις ιεράρχες του γένους», «Το «επτωχεύσαμεν» το είπε ο Χαρίλαος Τρικούπης και το «λεφτά υπάρχουν» το είπε η Χαριλάου Τρικούπη»,κ.α., είναι ορισμένες από τις πιο χαρακτηριστικές ατάκες της παράστασης.
Βέβαια δεν μπορούμε να πούμε ότι όλα τα σημεία του έργου ήταν το ίδιο εμπνευσμένα όπως παράδειγμα αυτό με τις πυρκαγιές ή με την εξουσία και τον Πασοκατζή Μίλτο(Δημήτρη Μαυρόπουλο) που θα μπορούσαν ίσως και να λείπουν. Όσο για την πιο αστεία σκηνή ήταν αυτή της εμφάνισης του Πάνου Σταθακόπουλου-Ηλείου στην καταγωγή ως Αγία Αθανασία από το Αιγάλεω.
Ανάμεσα στο κοινό που παρακολούθησε την παράσταση ήταν ο προεδρεύων στον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου Πατρέων Νίκος Μακρής, οι αντιδήμαρχοι Γιώργος Σιγαλός, Αχιλλέας Γεωργακόπουλος και οι Μαριάννα Σταματιάδου, Σπύρος και Νανά Δούκα, Παύλος Μαρινάκης, Νατάσα Ράγιου, ο τραγουδιστής Άκης Δείξιμος, κ.α. Ο Παύλος Χαικάλης ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένος κατόπιν στα παρασκήνια από τη θερμή υποδοχή που επιφύλαξε το Πατρινό κοινό στην παράστση και στους ίδιους.
Οι φωτογραφίες είναι του Παναγιώτη Μουλίνου.
Tάκης Μαρτάτος