Οι συνέπειες της κρίσης γίνονται όλο και περισσότερο ορατές δίπλα μας. Ένα από τα φαινόμενα αυτής της μαύρης περιόδου που διανύει η χώρα μας είναι και η κυκλοφορία ανασφάλιστων...

ή και χωρίς πινακίδων κυκλοφορίας οχημάτων, που λαμβάνει δραματικές διαστάσεις σε δηλώσεις του ο διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Πύργου Γιώργος Κωστόπουλος επισήμανε τις ιδιαιτερότητες και τους κινδύνους του φαινομένου, ενώ προειδοποίησε πως τα πρόστιμα σε αυτές τις περιπτώσεις διοικητικά και ποινικά είναι «τσουχτερά» για τους οδηγούς.

Ο διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Πύργου, ανέφερε πως τα δύο φαινόμενα καταγράφονται μέσα από τα όσα διαπιστώνει η υπηρεσία από τη διαδικασία βεβαίωσης των παραβάσεων. «Τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα έχουν αυξηθεί δραματικά, διότι ενώ έχει περιοριστεί στους δρόμους λόγω κρίσης η κυκλοφορία των οχημάτων κατά 50% σε σχέση με τα δύο προηγούμενα χρόνια, αντίστοιχα έχουν αυξηθεί κατά 40% τα ανασφάλιστα οχήματα σε σχέση επίσης με την προηγούμενη διετία».

Ο κ. Κωστόπουλος στάθηκε όχι μόνο στις βασικές αλλά και στις «παράπλευρες» αιτίες του φαινομένου. «Πέραν της οικονομικής στενότητας που υπάρχει, οφείλεται και στην αλλαγή του τρόπου καταβολής των ασφαλίστρων. Μέχρι πρόσφατα ο ασφαλιστής ήταν αυτός που υποκινούσε με την διαπροσωπική σχέση τον κάτοχο του αυτοκινήτου. Τώρα η καταβολή μέσω τραπεζών του τέλους για την ανανέωση του ασφαλιστηρίου, πέραν της απρόσωπης σχέσης, οδηγεί τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου να βάζει σε δεύτερη μοίρα αυτή την εξόφληση και να μένει το αυτοκίνητο χωρίς ασφάλεια. Οι οδηγοί κάνουν ένα μεγάλο λάθος γιατί το ανασφάλιστο αυτοκίνητο είναι μια παγίδα. Αν προκαλέσουν ένα ατύχημα μετά μια περιουσία μπορεί να χαθεί για αποζημιώσεις» εξήγησε.


Πέρα από τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν υπάρχουν και εκείνα που δεν διαθέτουν πινακίδες κυκλοφορίας και φυσικά είναι και ανασφάλιστα.
Μάλιστα μετά τις μαζικές καταθέσεις πινακίδων στις Εφορίες ο αριθμός τους στην Ηλεία, εκτινάχθηκε.

«Τελευταία γίνεται συνδυασμός των ανασφάλιστων και με τα κυκλοφορούντα χωρίς πινακίδες αυτοκίνητα. Μάλιστα οι ιδιοκτήτες τους επιλέγουν να κινούνται περιφερειακά, αλλά κάποιες φορές μπαίνουν στον πειρασμό να περάσουν και σε κεντρικά σημεία της πόλης. Έχουμε ήδη αρκετά αυτοκίνητα στο προαύλιο της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ηλείας τα οποία και κρατάμε.

Πέραν των ποινών που επιβάλλονται ποινικά και διοικητικά, περιμένουμε να μας φέρουν τις πινακίδες για να μπορέσουν να πάρουν τα αυτοκίνητα πίσω. Και φυσικά και αυτά εκ των πραγμάτων είναι ανασφάλιστα» περιέγραψε ο κ. Κωστόπουλος. Συμπλήρωσε πως υπάρχει και μια «υποκατηγορία» ιδιοκτητών αυτοκινήτων που ενώ έχουν καταθέσει τις πινακίδες χρησιμοποιούν τα οχήματά τους σε αγροτικούς δρόμους και τα αγροκτήματά τους, ο αριθμός των οποίων έχει επίσης αυξηθεί.

Καταλήγοντας ο διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Πύργου, τόνισε πως «είναι ένα μεγάλο πρόβλημα και εντείνουμε τους ελέγχους γιατί οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν είναι μεγάλοι όχι μόνο για τη δημόσια κυκλοφορία , αλλά και για τη νομιμότητα της κυκλοφορίας στο σύνολό της».

Να σημειώσουμε ότι τα πρόστιμα ποικίλουν και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να θεωρηθούν αμελητέα, ενώ πέρα από τις διοικητικές υπάρχουν και οι ποινικές κυρώσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου που κυκλοφορεί χωρίς πινακίδες κυκλοφορίας και ανασφάλιστο, αυτό θα του κοστίσει περίπου 4.000 με 5.000 ευρώ.

Πηγή: ilialive
 
Top