Στο ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδας, με προϋπολογισμό 6.118.000 ευρώ, εντάσσεται με απόφαση του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα το έργο κατασκευής νέας, συνδετήριας οδού της εθνικής οδού «111»...
(περιοχή Λαμπρέϊκα) με την Ευρεία Παράκαμψη (περιμετρική) της Πάτρας, στο ύψος του κόμβου 7.
Πρόκειται για μια σημαντική παρέμβαση διευκόλυνσης της κυκλοφορίας και παράλληλα αποσυμφόρησης των κατοικημένων περιοχών απ’ τις οποίες υποχρεωτικά περνάει σήμερα η κυκλοφορία που κατευθύνεται από την Περιμετρική προς την «111» και αντιστρόφως.
Σύμφωνα με την απόφαση που υπεγράφη απ’ τον Περιφερειάρχη το έργο εντάσσεται στον άξονα προτεραιότητας του ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδας που αφορά τις υποδομές και τις υπηρεσίες προσπελασιμότητας και χωρίζεται σε τέσσερα υποέργα:
- Το πρώτο υποέργο αφορά στην οριστική μελέτη της συνδετήριας οδού στην οποία θα περιληφθεί και η ολοκλήρωση μελετών που είχαν αρχικώς ενταχθεί στο Γ’ ΚΠΣ, με σκοπό την ωριμότητα ένταξης και χρηματοδότησης του έργου.
- Το δεύτερο υποέργο αφορά στις αποζημιώσεις κτήσης των απαραίτητων ιδιοκτησιών για την υλοποίηση του έργου.
- Το τρίτο υποέργο αφορά στην κατασκευή της οδού. Ειδικότερα, προβλέπεται η διάνοιξη του τμήματος για την σύνδεση της Περιμετρικής με την «111», οι χωματουργικές και τεχνικές εργασίες, τα έργα οδοστρωσίας και τα ασφαλτικά, η σήμανση της οδού και φυσικά η κατασκευή των απαραίτητων υδραυλικών έργων. «Η νέα αυτή διάνοιξη, αν και μικρού μήκους, θα επιφέρει την γενικότερη αναβάθμιση του οδικού δικτύου της περιοχής και θα έχει ως αποτέλεσμα την μείωση του μήκους της διαδρομής που ακολουθείται σήμερα, την βελτίωση της ασφάλειας, της άνεσης και της λειτουργικότητας για τους χρήστες. Παράλληλα, θα δημιουργηθούν προϋποθέσεις για την ποιοτική αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, με την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση στο εσωτερικό του οικισμού, που συνεπάγεται την ασφάλεια των πολιτών, την μείωση των αέριων ρύπων και την μείωση του θορύβου», όπως αναφέρεται στο Τεχνικό Δελτίο Πράξης του έργου που υπεγράφη από τον Περιφερειάρχη.
- Το τέταρτο και τελευταίο υποέργο αναφέρεται στις αρχαιολογικές εργασίες που θα γίνουν γύρω από το έργο και τις δαπάνες που τυχόν θα προκληθούν. (Έχει υπολογιστεί ποσό της τάξης των 20.000 ευρώ).
Η απόφαση του Περιφερειάρχη ανοίγει, επί της ουσίας, τον δρόμο για την υλοποίηση μιας σημαντικής υποδομής που πέραν του ότι θα συνδέσει μεταξύ τους δυο βασικούς οδικούς άξονες της Αχαΐας, θα έχει και πολλαπλασιαστικά οφέλη για τους κατοίκους περιοχών που σήμερα επιβαρύνονται από τον μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο.
«Οι πόροι του ΕΣΠΑ μας δίνουν την δυνατότητα να προχωρήσουμε σε έργα με μεγάλη σημασία για την ποιότητα ζωής των πολιτών και την ασφάλεια τους και φυσικά σε έργα με ειδικό βάρος για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Είναι καθημερινή η έννοια και η προσπάθεια μας σε ό,τι αφορά στις γρήγορες διαδικασίες ένταξης και απορρόφησης πόρων από ένα ισχυρό χρηματοδοτικό εργαλείο, όπως είναι το ΕΣΠΑ, απ’ το οποίο έχουμε χρέος να αξιοποιήσουμε και το τελευταίο ευρώ», ανέφερε σε δήλωση του ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας.
(περιοχή Λαμπρέϊκα) με την Ευρεία Παράκαμψη (περιμετρική) της Πάτρας, στο ύψος του κόμβου 7.
Πρόκειται για μια σημαντική παρέμβαση διευκόλυνσης της κυκλοφορίας και παράλληλα αποσυμφόρησης των κατοικημένων περιοχών απ’ τις οποίες υποχρεωτικά περνάει σήμερα η κυκλοφορία που κατευθύνεται από την Περιμετρική προς την «111» και αντιστρόφως.
Σύμφωνα με την απόφαση που υπεγράφη απ’ τον Περιφερειάρχη το έργο εντάσσεται στον άξονα προτεραιότητας του ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδας που αφορά τις υποδομές και τις υπηρεσίες προσπελασιμότητας και χωρίζεται σε τέσσερα υποέργα:
- Το πρώτο υποέργο αφορά στην οριστική μελέτη της συνδετήριας οδού στην οποία θα περιληφθεί και η ολοκλήρωση μελετών που είχαν αρχικώς ενταχθεί στο Γ’ ΚΠΣ, με σκοπό την ωριμότητα ένταξης και χρηματοδότησης του έργου.
- Το δεύτερο υποέργο αφορά στις αποζημιώσεις κτήσης των απαραίτητων ιδιοκτησιών για την υλοποίηση του έργου.
- Το τρίτο υποέργο αφορά στην κατασκευή της οδού. Ειδικότερα, προβλέπεται η διάνοιξη του τμήματος για την σύνδεση της Περιμετρικής με την «111», οι χωματουργικές και τεχνικές εργασίες, τα έργα οδοστρωσίας και τα ασφαλτικά, η σήμανση της οδού και φυσικά η κατασκευή των απαραίτητων υδραυλικών έργων. «Η νέα αυτή διάνοιξη, αν και μικρού μήκους, θα επιφέρει την γενικότερη αναβάθμιση του οδικού δικτύου της περιοχής και θα έχει ως αποτέλεσμα την μείωση του μήκους της διαδρομής που ακολουθείται σήμερα, την βελτίωση της ασφάλειας, της άνεσης και της λειτουργικότητας για τους χρήστες. Παράλληλα, θα δημιουργηθούν προϋποθέσεις για την ποιοτική αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, με την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση στο εσωτερικό του οικισμού, που συνεπάγεται την ασφάλεια των πολιτών, την μείωση των αέριων ρύπων και την μείωση του θορύβου», όπως αναφέρεται στο Τεχνικό Δελτίο Πράξης του έργου που υπεγράφη από τον Περιφερειάρχη.
- Το τέταρτο και τελευταίο υποέργο αναφέρεται στις αρχαιολογικές εργασίες που θα γίνουν γύρω από το έργο και τις δαπάνες που τυχόν θα προκληθούν. (Έχει υπολογιστεί ποσό της τάξης των 20.000 ευρώ).
Η απόφαση του Περιφερειάρχη ανοίγει, επί της ουσίας, τον δρόμο για την υλοποίηση μιας σημαντικής υποδομής που πέραν του ότι θα συνδέσει μεταξύ τους δυο βασικούς οδικούς άξονες της Αχαΐας, θα έχει και πολλαπλασιαστικά οφέλη για τους κατοίκους περιοχών που σήμερα επιβαρύνονται από τον μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο.
«Οι πόροι του ΕΣΠΑ μας δίνουν την δυνατότητα να προχωρήσουμε σε έργα με μεγάλη σημασία για την ποιότητα ζωής των πολιτών και την ασφάλεια τους και φυσικά σε έργα με ειδικό βάρος για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Είναι καθημερινή η έννοια και η προσπάθεια μας σε ό,τι αφορά στις γρήγορες διαδικασίες ένταξης και απορρόφησης πόρων από ένα ισχυρό χρηματοδοτικό εργαλείο, όπως είναι το ΕΣΠΑ, απ’ το οποίο έχουμε χρέος να αξιοποιήσουμε και το τελευταίο ευρώ», ανέφερε σε δήλωση του ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας.