Επειδή πολλά ακούστηκαν, τα περισσότερα ως φημολογία, σχετικά με την «Καρναβαλ-έρια» και τα οφέλη που θα αποκόμιζε ο «ιδιώτης» που ανέλαβε να την οργανώσει και να τη λειτουργήσει, τώρα που τελείωσε το Καρναβάλι...

και έκλεισαν οι πόρτες του Καρναβαλικού Πολυχώρου, ήρθε η ώρα να ακουστούμε κι εμείς.

Στην οργάνωση του Πολυχώρου δεν προχωρήσαμε με δική μας πρωτοβουλία. Η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Πατρέων «Καρναβάλι Πάτρας» αποφάσισε τη διοργάνωσή της και με ανοιχτή διαδικασία (δημόσια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος η οποία δημοσιεύθηκε και στις πέντε ημερήσιες Πατρινές εφημερίδες) αναζήτησε ιδιώτες για να αναλάβουν την υλοποίηση του έργου. Μάλιστα, η ίδια η προκήρυξη ανέφερε ως προϋπολογιζόμενο κόστος τις 100.000 ευρώ.

Με την εμπειρία που διαθέτουμε σε μεγάλες διοργανώσεις και δημιουργώντας ένα δίκτυο τοπικών δημιουργών, επαγγελματιών και επιχειρήσεων συμμετείχαμε στο διαγωνισμό. Παρά τη δημοσιότητα που είχε δοθεί στην προκήρυξη, καμία άλλη πρόταση δεν κατατέθηκε. Μόνον η δική μας.

Παρά αυτό το γεγονός και παρά το ότι κηρυχτήκαμε Ανάδοχοι του έργου με ευρύτατη πλειοψηφία του Διοικητικού Συμβουλίου της Κοινωφελούς, συνέβησαν και ακούστηκαν ακατανόητα πράγματα. Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποια εξ αυτών, καθώς η αναλυτική παρουσίαση θα απαιτούσε πολλές σελίδες χαρτιού:

• Παρότι η ίδια η προκήρυξη ονόμαζε τον Καρναβαλικό Πολυχώρο ως «Καρναβαλούπολη», μας ζητήθηκε επιμόνως να αλλάξει η ονομασία καθώς, όπως μας ενημέρωσαν, αντιδρούσαν έντονα στελέχη της Κοινωφελούς που ασχολούνταν με το Παιδικό Καρναβάλι. Συμμορφωθήκαμε με την υπόδειξη, παρότι η ονομασία ενός Πολυχώρου αποτελεί σημαντικό στοιχείο για την κατανόηση της σημασίας του εκ μέρους του κοινού.

• Ουδέποτε μας παραδόθηκε το αρχειακό υλικό (φωτογραφίες και βίντεο) που ήταν απαραίτητο για να δημιουργηθούν οι Εκθέσεις φωτογραφίας και τα ντοκιμαντέρ που θα προέβαλλαν το Καρναβάλι. Αποτέλεσμα; Για να δημιουργήσουμε τις Εκθέσεις αναζητήσαμε και εξασφαλίσαμε υλικό από 17 Πατρινούς φωτογράφους (ιδιώτες, ε;).

• Παρότι στην πρόταση που υποβάλλαμε και έγινε αποδεκτή, προβλεπόταν η λειτουργία παγοδρομίου και καρουσέλ στην πλατεία Γεωργίου, στο πλαίσιο της προσπάθειας για άντληση κάποιων εσόδων ώστε να καλυφθεί μέρος των εξόδων, μάς υποδείχθηκε να μεταφέρουμε και το παγοδρόμιο, και το καρουσέλ στο λιμάνι, επειδή υπήρχαν σχέδια αξιοποίησης της πλατείας για οργάνωση εκδηλώσεων και δεν επαρκούσε ο χώρος για την τοποθέτηση του παγοδρομίου και του καρουσέλ.

• Οι μέρες περνούσαν, δεκάδες άνθρωποι δούλευαν νυχθημερόν το κόστος ανέβαινε δραματικά για να στηθεί και να λειτουργήσει ο Καρναβαλικός Πολυχώρος μέσα σε 15 μέρες, αλλά ο θόρυβος όχι μόνον δεν καταλάγιαζε, απεναντίας εντεινόταν, με αποτέλεσμα η λειτουργία του Πολυχώρου να έλθει ως θέμα και στο Δημοτικό Συμβούλιο. Κατά τη γνώμη μας καλώς ήλθε το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, καίτοι το Σώμα δεν το απασχόλησαν άλλες δράσεις του Καρναβαλιού που έγιναν με τη συνέργεια ή τη συνεργασία ιδιωτών. Φυσικά όλες αυτές οι εξελίξεις είχαν ως αποτέλεσμα να καταστεί αδύνατη-και πάντως όχι με δική μας ευθύνη- η λειτουργία του Πολυχώρου από την 1η Φεβρουαρίου και να ανοίξει τις πόρτες του στις 8 Φεβρουαρίου.

• Ο Πολυχώρος άρχισε να λειτουργεί αλλά το επίσημο πρόγραμμα του Πατρινού Καρναβαλιού κυκλοφόρησε χωρίς να αναφέρει έστω και μια λέξη για τη λειτουργία της «Καρναβαλ-έρια»! Παντελώς αγνοήθηκε η λειτουργία του Καρναβαλικού Πολυχώρου και από το επίσημο site του Πατρινού Καρναβαλιού.

• Κατά το διήμερο 18-19 Φεβρουαρίου …αποτολμήσαμε να στείλουμε συνεργάτη μας να μοιράσει φυλλάδια για τις εκδηλώσεις της «Καρναβαλ-έρια» στη Ρήγα Φεραίου, για να δεχθεί τη δριμύτατη επίπληξη στελέχους του Παιδικού Καρναβαλιού. Χρειάστηκε η επικοινωνία μας με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο για να μπορέσουμε να μοιράσουμε λίγα φυλλάδια.

• Την τελευταία Παρασκευή υπήρξαν πολλοί πρόθυμοι και με γρήγορα αντανακλαστικά και έπεσαν πάνω να μας φάνε, όταν κάναμε ένα λάθος, που δεν διστάζουμε να αναγνωρίσουμε. Από λάθος συνεννόηση με την εταιρία που συνεργαζόμασταν, αντί να παραχθούν και να αναρτηθούν λάβαρα για να τοποθετηθούν το τελευταίο διήμερο στις εισόδους της πόλης με σκοπό την γνωστοποίηση λειτουργίας της «Καρναβαλ-έρια» στους επισκέπτες, αναρτήθηκαν αφίσες. Ασφαλώς και επρόκειτο για λάθος και γι αυτό σπεύσαμε την ίδια μέρα κιόλας να αποκαθηλώσουμε τις αφίσες με δικά μας συνεργεία. Το τι έγινε όμως δεν περιγράφεται. Σεβόμαστε την ευαισθησία όσων ξιφούλκησαν εναντίον μας, αλλά ειλικρινώς αναρωτιόμαστε αν επιδείχθηκε η ίδια ευαισθησία όταν επί μια εβδομάδα και πλέον, είχε γεμίσει η πόλη με αφίσες φοιτητικής παράταξης που διαφήμιζε το πάρτι της, καρναβαλικών γκρουπ και καταστημάτων που διαφήμιζαν χορούς και πάρτι, του πάρτι που έγινε στον «Απόλλωνα» αλλά και άλλων εκδηλώσεων του Πατρινού Καρναβαλιού.

• Και φυσικά όλα τα παραπάνω συνέβαιναν, εν μέσω μιας τελείως ανυπόστατης φημολογίας που διαμόρφωνε την εικόνα ότι «στην Καρναβαλ-έρια» θα βγουν «λεφτά με το τσουβάλι» που θα πάνε στην τσέπη του ιδιώτη! Φημολογία που συνοδευόταν από τους εξής επιπόλαιους υπολογισμούς: «θα περάσουν 100.000 επισκέπτες και δίνοντας 3 ευρώ ο καθένας, θα γίνει είσπραξη 300.000 ευρώ, συν τα υπόλοιπα, ο τζίρος θα ξεπεράσει το μισό εκατομμύριο» υπολόγιζαν οι …αισιόδοξοι. Και δεν έμπαιναν καν στον κόπο να δουν αν ο συγκεκριμένος χώρος μπορεί να χωρέσει 100.000 επισκέπτες, ακόμα κι αν υπήρχε τόσο μεγάλο ενδιαφέρον επισκεψιμότητας. Γιατί και να υπήρχαν 100.000 επισκέπτες(!!!), δηλαδή 6.000 επισκέπτες την ημέρα(!!!), θα ήταν αδύνατο να μπουν στο χώρο γιατί δεν τους χωράει! Τόσο απλά. Και τέλος πάντων, αφού ήσαν τόσο αισιόδοξα τα πράγματα, γιατί δεν εκδήλωσε ουδείς άλλος ενδιαφέρον για να …οικονομήσει; Γιατί άφησαν ανεκμετάλλευτη αυτή τη μεγάλη …ευκαιρία να γίνουν πλούσιοι;

Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ


Και για να έρθουμε τώρα σε έναν απολογισμό με αριθμούς:
• Η «Καρναβαλ-έρια» λειτούργησε 18 ημέρες και όχι 26 όπως αρχικώς είχε προβλεφθεί.

• Την επισκέφθηκαν 1.500 μαθητές σχολείων της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής, οι οποίοι είχαν δωρεάν είσοδο. Μάλιστα σε κάθε μαθητή δίναμε και ένα ακόμα εισιτήριο δωρεάν εισόδου, στην περίπτωση που ήθελε να επισκεφθεί ξανά το χώρο, ενώ εντελώς δωρεάν παρακολουθούσαν παραστάσεις Καραγκιόζη και συμμετείχαν στην κατασκευή μάσκας και καπέλου.

• Την επισκέφτηκαν 4.000 άτομα, πληρώνοντας 3 ευρώ είσοδο (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ).

• Το συνολικό κόστος (εργασίες αναμόρφωσης, αγορά και ενοικίαση εξοπλισμού, αμοιβές εξωτερικών συνεργατών, προβολή, λειτουργία κ.λπ.) ανήλθε σε 155.000 ευρώ!!!

• Οι συνολικές εισπράξεις από τα εισιτήρια, το αναψυκτήριο, το παγοδρόμιο, το καρουσέλ και τα άλλα ψυχαγωγικά παιχνίδια δεν κάλυψαν ούτε το 1/3 του ποσού που δαπανήθηκε για την οργάνωση και τη λειτουργία του Πολυχώρου.
Εμείς κάναμε τη δουλειά μας όσο καλύτερα μπορούσαμε, κάτι που αποδεικνύουν τα θετικά σχόλια όσων επισκέφθηκαν τον Πολυχώρο, αλλά όχι μόνον δεν «οικονομήσαμε», απεναντίας υποστήκαμε μια σοβαρή οικονομική ζημιά. Από χθες ο Πολυχώρος έκλεισε. Εμείς προχωράμε στην απομάκρυνση των στοιχείων που ανήκουν είτε σε μας, είτε στους τοπικούς δημιουργούς και σε όσους συνεργαστήκαμε και παραδίδουμε τα κλειδιά του χώρου. Το έργο μας τελείωσε. Θέλουμε να απευθύνουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στους τοπικούς δημιουργούς που συμμετείχαν στην προσπάθεια, σε όσους εργάστηκαν και σε όσους βοήθησαν για να υλοποιηθεί το έργο και σε όσους επισκέφθηκαν την «Καρναβαλ-έρια».


 
Top