Δυστυχώς, οι φόβοι της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ και του Βουλευτή της στο νομό Αχαΐας, κ. Νίκου Τσούκαλη, σχετικά με τη συνέχιση των έργων της «ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ», επιβεβαιώθηκαν...


Σύμφωνα με ανακοίνωση του σωματείου εργαζομένων «Η ΓΑΛΑΡΙΑ», τα έργα της Πατρών – Κορίνθου αποτελούν ήδη παρελθόν, ενώ αναμένεται να κλείσουν οριστικά και τα υπόλοιπα εργοτάξια.

Μαζί με την «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ» στον «αέρα» φαίνεται να βρίσκονται, σύμφωνα με τους εργαζόμενους, και οι υπόλοιποι οδικοί άξονες που δημιουργούνται στη χώρα (Ε65, Μορέας, Αιγαίου, Ιόνια Οδός). Αν κλείσουν όλα αυτά τα εργοτάξια, θα αφήσουν πίσω τους πάνω από 7.000 ανέργους, ανάμεσά τους και τους περίπου 4.000 εργαζόμενους από τη Δυτική Ελλάδα, οι οποίοι μέχρι σήμερα εργάζονται σε Ιόνια και Ολυμπία Οδό.

Παράλληλα, θα αφήσουν πίσω τους και ένα Εθνικό οδικό δίκτυο, που πριν τα έργα χαρακτηριζόταν ως δίκτυο του 60΄, ενώ πλέον θα θυμίζουν δρόμους της δεκαετίας του 40’.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ καταγγέλλει την πρακτική της κυβέρνησης και υπενθυμίζει τις προεκλογικές υποσχέσεις του ίδιου του πρωθυπουργού κ. Γιώργου Παπανδρέου, για απρόσκοπτη χρηματοδότηση των μεγάλων αναπτυξιακών έργων, μεταξύ των οποίων η Ολυμπία και η Ιόνια οδός, και την ολοκλήρωσή τους εντός χρονοδιαγραμμάτων.

Παράλληλα, θυμίζει ότι πρώτος ο Βουλευτής Αχαΐας κ. Νίκος Τσούκαλης εξέφρασε τους φόβους του για το μέλλον των έργων, καταθέτοντας επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή από τον περασμένο Ιανουάριο.

Ο κύριος Τσούκαλης και τότε επεσήμανε τον κίνδυνο οριστικής διακοπής των έργων στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μετά την εμπλοκή που είχε παρουσιαστεί στο έργο του αυτοκινητόδρομου της «Ολυμπίας οδού».

Στην ερώτησή του στις 12 Ιανουαρίου του 2011, ο κ. Νίκος Τσούκαλης ανέφερε μεταξύ άλλων:
«Αναστάτωση επικρατεί σε ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα από τη διαφαινόμενη διακοπή των εργασιών στα έργα της «Ολυμπίας οδού». Ορατός είναι ο κίνδυνος να κλείσουν όλα τα εργοτάξια και να απολυθούν οι εργαζόμενοι της «Ολυμπίας οδού» εάν δεν βρεθεί λύση στη χρηματοδότηση του έργου. Το πάγωμα που επέβαλαν οι τράπεζες στην ομαλή ροή εκταμίευσης των χρημάτων κινδυνεύει να τινάξει στον αέρα ένα από τα λίγα αναπτυξιακά έργα που εκτελούνται στην περιοχή του Δυτικού άξονα.

Η «Ολυμπία οδός» οφείλει να σεβαστεί τη σύμβαση που υπέγραψε με το υπουργείο και επικυρώθηκε από τη βουλή το 2007 και να πάψει να χρησιμοποιεί τη στάση των τραπεζών ως άλλοθι για απολύσεις και καθυστερήσεις στο έργο.»

Δύο ημέρες αργότερα (14-01-2011), η επίκαιρη ερώτηση απαντήθηκε από τον αρμόδιο Υφυπουργό κ. Γιάννη Μαγκριώτη στην Ολομέλεια της Βουλής.

Ο κύριος Μαγκριώτης και τότε… ευχήθηκε απλώς για την επαναχρηματοδότηση των έργων από τις τράπεζες!

Ο Υφυπουργών Μεταφορών είχε αναγνωρίσει ότι η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου έχει προβλήματα, τα οποία οφείλονταν στο Δημόσιο, στους κατασκευαστές, αλλά και στο περιεχόμενο των συμβάσεων που υπογράφηκαν.

Όπως είχε επισημάνει: «Δεν θα σταματήσει κανένα έργο με υπαιτιότητα του Δημοσίου. Οι τράπεζες όντως σταμάτησαν τη χρηματοδότηση προσωρινά. Δεν έχουν δικαίωμα για αυτό. Τα έργα απλά επιβραδύνθηκαν, δεν σταμάτησαν.»

Ο Υφυπουργός ευχήθηκε ουσιαστικά την επαναχρηματοδότηση από τις τράπεζες, χωρίς καμία σαφή δέσμευση για το πότε θα υπάρξει ομαλή ροή χρηματοδότησης. Ως προς τις ενδεχόμενες απολύσεις, είχε τονίσει ότι: «Δεν έχουν επιβεβαιώσει ότι προτίθενται να προχωρήσουν σε περαιτέρω απολύσεις. Έχουν συμβατικές υποχρεώσεις που πρέπει να τηρηθούν.»

Στην παρέμβαση του, στην ολομέλεια της Βουλής στις 14 Ιανουαρίου, ο Βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς κ. Νίκος Τσούκαλης, είχε τονίσει μεταξύ άλλων: «Το φαινόμενο του κινήματος των πολιτών για το Δυτικό Άξονα τείνει να μετεξελιχθεί σε εφιαλτικό σενάριο, να προσλάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Αυτή τη στιγμή η κατασκευή αυτοκινητοδρόμου κινείται με ρυθμό ρελαντί, η παραχωρησιούχος κοινοπραξία έχει μειώσει στο ελάχιστο τις εργασίες της λόγω αναστολής της χρηματοδότησης από τις τράπεζες.

Πρόκειται για έργο που αφορά τη μισή γεωγραφικά Ελλάδα. Έχουν ξεκινήσεις απολύσεις, πληροφορίες δε λένε ότι αν μέχρι τέλος Ιανουαρίου δεν έχει λυθεί το θέμα, θα απολυθούν άλλοι 1000 εργαζόμενοι. ενώ αν μέχρι τέλος του Φεβρουαρίου δεν έχει δοθεί λύση στο πρόβλημα, θα σταματήσει οριστικά. Μία δε από τις μεγάλες εταιρίες απειλεί να αποχωρήσει.

Παράλληλα, σύμφωνα με τη σύμβαση, στα μέσα του 2011 προβλέπεται η μετατροπή των διοδίων της εθνικής οδού σε αμφίπλευρα. Θα αυξηθούν επιπλέον; Οι συμβατικές υποχρεώσεις είναι στον αέρα. Τι θα συμβεί στο συγκεκριμένο δρόμο; Αν δεν λυθεί το πρόβλημα της χρηματοδότησης από τις τράπεζες ποια θα είναι η τύχη του έργου; Οι αυξήσεις των διοδίων δεν ακολουθούν αυτές τις ανακολουθίες στις προθεσμίες.»


 
Top