Την ανησυχία του εκφράζει ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και πρώην Υφυπουργός Μιχάλης Μπεκίρης, για την έλλειψη πυροπροστασία στη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου, αφού όπως αποδεικνύεται κάποιοι υπευθυνο-ανεύθυνοι με την εγκληματική αμέλεια που επέδειξαν...
αποφάσισαν να θέσουν το ζήτημα της ασφάλειας των διερχόμενων πολιτών αλλά και των εργαζομένων σε δεύτερη μοίρα.
Η ρήση του θυμόσοφου λαού που συνηθίζει να λέει ότι «τα λόγια από την πράξη απέχουν όσο η Γη από τη Σελήνη» φαίνεται ότι απηχεί πλήρως την κατάσταση της γέφυρας, καθώς από την ημέρα της παράδοσης της μέχρι και σήμερα στο θέμα της πυρασφάλειας φαίνεται ότι ξεχάστηκαν και παραβλέφτηκαν πολλά.
Ήταν τόση η βιασύνη των υπευθύνων να παραδώσουν το έργο, ώστε όχι μόνο μόνιμο υδροδοτικό δίκτυο δεν τοποθετήθηκε, αλλά ούτε ο μόνιμος πυροσβεστικός σταθμός, με το όχημα και το προσωπικό, δεν έχει δημιουργηθεί.
Αυτά τονίζει ο Αχαιός πολιτικός και κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή, συναισθανόμενος τους έντονους φόβους που εκφράζονται και τις ανησυχίες τον πολιτών και φορέων και στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου ζητά από τον αρμόδιο υπουργό την άμεση αντιμετώπιση και λύση του προβλήματος
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
«Γυμνή» από θέματα πυρασφάλειας παραμένει, επτά χρόνια μετά την παράδοση της, η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου. Η υπόθεση που έρχεται πάλι στην επικαιρότητα καταδεικνύει το θέατρο του παραλόγου που διαδραματίζεται στη σκιά του πολυδάπανου έργου (συνολικά κόστισε 740. 000. 000 ευρώ, εκ των οποίων τα 296. 000. 000 ευρώ εκταμιεύτηκαν από τον δημόσιο κορβανά) που συνδέει την Πελοπόννησο με τη Στερεά Ελλάδα.
Ενώ η παραχωρησιούχος εταιρία Γέφυρα Α. Ε. αποφάσισε να αυξήσει τα διόδια, έφτασαν τα 12,90 ευρώ για τα Ι. Χ. οχήματα, με τους πολίτες να πληρώνουν και για την πυρασφάλεια που δεν τους παρέχεται, το κατά πολλούς κορυφαίο αναπτυξιακό έργο των τελευταίων δεκαετιών δεν πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές που αναφέρονται στη σύμβαση σχετικά με το θέμα της πυροπροστασίας.
Η ιστορία του μόνιμου πυροσβεστικού σταθμού που προβλέπεται από τη σύμβαση μοιάζει με το γεφύρι της Άρτας και βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της μελέτης.
Πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι, το μόνιμο υδροδοτικό δίκτυο που περιγράφεται στις τεχνικές προδιαγραφές του έργου έμεινε στα χαρτιά και κανείς δεν γνωρίζει τι έχει συμβεί με το μόνιμο σύστημα πυρόσβεσης.
Παρότι κάποιοι θέλουν να εξωραΐσουν την κατάσταση, είναι αυτονόητο ότι η αβλεψία των υπευθύνων θέτει σε κίνδυνο την ασφαλή διέλευση των οδηγών αλλά και την εύρυθμη λειτουργία της γέφυρας, καθώς, όπως σημειώνουν εμπειρογνώμονες, σε περίπτωση ατυχήματος και πρόκλησης πυρκαγιάς είναι καλύτερα «ο Θεός να βάλει το χέρι Του».
Και όλα αυτά ενώ παραμένουν νωπές οι μνήμες του Ιανουαρίου του 2005, όταν, εξαιτίας κεραυνού, ξέσπασε πυρκαγιά στην κορυφή πυλώνα της γέφυρας, με αποτέλεσμα να κινδυνεύσουν ανθρώπινες ζωές, αλλά και να διακοπεί για αρκετές ημέρες η λειτουργία της.
Κατόπιν αυτών και με δεδομένο ότι σε παραγράφους της σύμβασης παρουσιάζεται το σύστημα ενεργητικής πυροπροστασίας, κοινώς το σύστημα πυρόσβεσης, το οποίο πρέπει να είναι εγκατεστημένο πάνω στη γέφυρα και με δεδομένο επίσης ότι στο εν λόγω κεφάλαιο, μάλιστα, δίνεται ιδιαίτερο βάρος λόγω του σοβαρού κινδύνου να ξεσπάσει κάποια ανεπιθύμητη πυρκαγιά με ανυπολόγιστες συνέπειες ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Πώς είναι δυνατό να παραδίδεται ένα έργο χωρίς να υπάρχουν τα μέτρα πυροπροστασίας που αναφέρονται στη σύμβαση;
2. Για ποιο λόγο σήμερα, επτά χρόνια μετά, δεν έχει κατασκευαστεί ακόμα ο μόνιμος πυροσβεστικός σταθμός;
3. Για ποιο λόγο το μόνιμο υδροδοτικό δίκτυο δεν ήταν τοποθετημένο όταν παραδόθηκε το έργο;
4. Οι υπεύθυνοι που συντέλεσαν στο φιάσκο και υπέγραψαν για να παραδοθεί η γέφυρα σε αυτή την ημιτελή κατάσταση σε ό, τι αφορά το θέμα της πυροπροστασίας έχουν ελεγχθεί;
5. Έχει ζημιωθεί ή όχι το Δημόσιο με έξοδα για ένα σύστημα πυροπροστασίας που έμεινε στα χαρτιά με αποτέλεσμα ακόμα και σήμερα να κινδυνεύει η ασφαλής διέλευση των οδηγών;»
αποφάσισαν να θέσουν το ζήτημα της ασφάλειας των διερχόμενων πολιτών αλλά και των εργαζομένων σε δεύτερη μοίρα.
Η ρήση του θυμόσοφου λαού που συνηθίζει να λέει ότι «τα λόγια από την πράξη απέχουν όσο η Γη από τη Σελήνη» φαίνεται ότι απηχεί πλήρως την κατάσταση της γέφυρας, καθώς από την ημέρα της παράδοσης της μέχρι και σήμερα στο θέμα της πυρασφάλειας φαίνεται ότι ξεχάστηκαν και παραβλέφτηκαν πολλά.
Ήταν τόση η βιασύνη των υπευθύνων να παραδώσουν το έργο, ώστε όχι μόνο μόνιμο υδροδοτικό δίκτυο δεν τοποθετήθηκε, αλλά ούτε ο μόνιμος πυροσβεστικός σταθμός, με το όχημα και το προσωπικό, δεν έχει δημιουργηθεί.
Αυτά τονίζει ο Αχαιός πολιτικός και κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή, συναισθανόμενος τους έντονους φόβους που εκφράζονται και τις ανησυχίες τον πολιτών και φορέων και στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου ζητά από τον αρμόδιο υπουργό την άμεση αντιμετώπιση και λύση του προβλήματος
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
«Γυμνή» από θέματα πυρασφάλειας παραμένει, επτά χρόνια μετά την παράδοση της, η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου. Η υπόθεση που έρχεται πάλι στην επικαιρότητα καταδεικνύει το θέατρο του παραλόγου που διαδραματίζεται στη σκιά του πολυδάπανου έργου (συνολικά κόστισε 740. 000. 000 ευρώ, εκ των οποίων τα 296. 000. 000 ευρώ εκταμιεύτηκαν από τον δημόσιο κορβανά) που συνδέει την Πελοπόννησο με τη Στερεά Ελλάδα.
Ενώ η παραχωρησιούχος εταιρία Γέφυρα Α. Ε. αποφάσισε να αυξήσει τα διόδια, έφτασαν τα 12,90 ευρώ για τα Ι. Χ. οχήματα, με τους πολίτες να πληρώνουν και για την πυρασφάλεια που δεν τους παρέχεται, το κατά πολλούς κορυφαίο αναπτυξιακό έργο των τελευταίων δεκαετιών δεν πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές που αναφέρονται στη σύμβαση σχετικά με το θέμα της πυροπροστασίας.
Η ιστορία του μόνιμου πυροσβεστικού σταθμού που προβλέπεται από τη σύμβαση μοιάζει με το γεφύρι της Άρτας και βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της μελέτης.
Πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι, το μόνιμο υδροδοτικό δίκτυο που περιγράφεται στις τεχνικές προδιαγραφές του έργου έμεινε στα χαρτιά και κανείς δεν γνωρίζει τι έχει συμβεί με το μόνιμο σύστημα πυρόσβεσης.
Παρότι κάποιοι θέλουν να εξωραΐσουν την κατάσταση, είναι αυτονόητο ότι η αβλεψία των υπευθύνων θέτει σε κίνδυνο την ασφαλή διέλευση των οδηγών αλλά και την εύρυθμη λειτουργία της γέφυρας, καθώς, όπως σημειώνουν εμπειρογνώμονες, σε περίπτωση ατυχήματος και πρόκλησης πυρκαγιάς είναι καλύτερα «ο Θεός να βάλει το χέρι Του».
Και όλα αυτά ενώ παραμένουν νωπές οι μνήμες του Ιανουαρίου του 2005, όταν, εξαιτίας κεραυνού, ξέσπασε πυρκαγιά στην κορυφή πυλώνα της γέφυρας, με αποτέλεσμα να κινδυνεύσουν ανθρώπινες ζωές, αλλά και να διακοπεί για αρκετές ημέρες η λειτουργία της.
Κατόπιν αυτών και με δεδομένο ότι σε παραγράφους της σύμβασης παρουσιάζεται το σύστημα ενεργητικής πυροπροστασίας, κοινώς το σύστημα πυρόσβεσης, το οποίο πρέπει να είναι εγκατεστημένο πάνω στη γέφυρα και με δεδομένο επίσης ότι στο εν λόγω κεφάλαιο, μάλιστα, δίνεται ιδιαίτερο βάρος λόγω του σοβαρού κινδύνου να ξεσπάσει κάποια ανεπιθύμητη πυρκαγιά με ανυπολόγιστες συνέπειες ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Πώς είναι δυνατό να παραδίδεται ένα έργο χωρίς να υπάρχουν τα μέτρα πυροπροστασίας που αναφέρονται στη σύμβαση;
2. Για ποιο λόγο σήμερα, επτά χρόνια μετά, δεν έχει κατασκευαστεί ακόμα ο μόνιμος πυροσβεστικός σταθμός;
3. Για ποιο λόγο το μόνιμο υδροδοτικό δίκτυο δεν ήταν τοποθετημένο όταν παραδόθηκε το έργο;
4. Οι υπεύθυνοι που συντέλεσαν στο φιάσκο και υπέγραψαν για να παραδοθεί η γέφυρα σε αυτή την ημιτελή κατάσταση σε ό, τι αφορά το θέμα της πυροπροστασίας έχουν ελεγχθεί;
5. Έχει ζημιωθεί ή όχι το Δημόσιο με έξοδα για ένα σύστημα πυροπροστασίας που έμεινε στα χαρτιά με αποτέλεσμα ακόμα και σήμερα να κινδυνεύει η ασφαλής διέλευση των οδηγών;»