Πάτρα: Ποια τμήματα του λιμανιού δίνει η κυβέρνηση στην πόλη
Στη σύσκεψη που έγινε στην Αθήνα υπό τον Θεόδωρο Πάγκαλο η κυβέρνηση δεν μίλησε για σύσταση Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. Ωστόσο, ξεκαθάρισε ποια τμήματα της παραλιακής ζώνης...
θα αποδοθούν στο Δήμο.
Σε ανακοίνωση που εκδόθηκε από την κυβέρνηση, αναφέρονται τα παρακάτω:
"Σε συνέχεια της από 30-9-2010 συνάντησης των εκπροσώπων των συναρμόδιων Υπουργείων και των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης για την απελευθέρωση της χερσαίας ζώνης λιμένος Πατρών, πραγματοποιήθηκε σήμερα Παρασκευή 22-9-2010 στο γραφείου του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, υπό την προεδρία του, σύσκεψη με τη συμμετοχή του Υπουργού Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Ιωάννη Διαμαντίδη, του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Άμυνας, κ. Παναγιώτη Μπεγλίτη, του Υφυπουργού Εσωτερικών κ. Γεωργίου Ντόλιου, του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, νυν Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κ. Παναγιώτη Ρήγα, του Γενικού Γραμματέα Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων του Υπουργείου Οικονομικών, κ. Δημητρίου Γεωργακόπουλου, της Γενικής Γραμματέως Χωροταξίας και Αστικής Ανάπλασης του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κας Μαρίας Καλτσά, του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ιωάννη Οικονομίδη, του Γενικού Γραμματέα Ναυτιλιακής Πολιτικής του Υπουργείου Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, κ. Γεωργίου Βλάχου, του Δημάρχου Πατρέων, κ. Ανδρέα Φούρα, της εκπροσώπου του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, κας Άλκηστη Σταθοπούλου, του Προέδρου του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας, κ. Γεωργίου Ζεππάτου, του Διευθύνοντος Συμβούλου του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας, κ. Κωνσταντίνου Πλατυκώστα, και σχετικών με το ζήτημα συμβούλων.
Κατόπιν εποικοδομητικής συζήτησης και ενδελεχούς αξιολόγησης των προβλημάτων αποφασίστηκε η άμεση απόδοση στο Δήμο Πατρέων τμημάτων της χερσαίας ζώνης λιμένος Πατρών.
Συγκεκριμένα αποδίδονται στο Δήμο Πατρέων:
1) Το βόρειο τμήμα από το Μείλιχο ποταμό έως την οδό Θεσσαλονίκης
2) Το τμήμα από το Φυλάκιο Πύλης 3 (Αρχή μώλου Αγ. Νικολάου) έως Είσοδο Πύλης 1 (Λεωφόρος Γούναρη). Τα ευρισκόμενα στο τμήμα αυτό μηχανήματα θα παραμείνουν στο χώρο για την επαρκή φύλαξή τους μέχρι τη μεταφορά τους στο νέο λιμάνι με την έναρξη λειτουργίας του.
3) Το τμήμα από την Είσοδο Πύλης 1 (Λ. Γούναρη) έως οδό Παπαφλέσσα.
4) Το τμήμα από την οδό Παπαφλέσσα έως τον Διακονιάρη.
Συνολικά, δηλαδή, αποδίδονται στο Δήμο, περίπου, 3.500 μέτρα θαλασσίου μετώπου.
Ο ΟΛΠ θα χρησιμοποιεί και θα εκμεταλλεύεται τους αναγκαίους για τη λειτουργία του χερσαίους χώρους.
Η τυπική επίλυση του ζητήματος θα ολοκληρωθεί μεταξύ των αρμοδίων Υπουργείων και του Οργανισμού Λιμένος Πατρών με την ενεργό συμμετοχή της νέας Δημοτικής Αρχής και της Περιφέρειας. Στο μεταξύ χρονικό διάστημα, ήτοι από σήμερα μέχρι 31-12-2010 ομάδα εργασίας θα εξετάσει νομικά το ζήτημα.
Η εικόνα της Πάτρας αλλάζει, επιτρέποντας στους δημότες της να βγουν από την απομόνωση και να έλθουν σε επαφή με τη θάλασσα, το πλέον ζωτικό κομμάτι της πόλης.