Τις θέσεις της Ενωτικής Κίνησης Πάτρας για θέματα πολεοδομικού και κυκλοφοριακού σχεδιασμού παρουσίασε ο υποψήφιος Δήμαρχος Πατρέων Δημήτρης Κατσικόπουλος ...

με αφορμή τις επισκέψεις που πραγματοποίησε σήμερα το πρωί στην Διεύθυνση Πολεοδομίας της Ν.Α. Αχαΐας (η οποία από 1-1-2011 εντάσσεται στον Δήμο Πατρέων) και στο Τμήμα Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Δήμου Πατρέων.

Ο κ. Κατσικόπουλος έκανε αναφορά στα βασικότερα προβλήματα πολεοδομικού και κυκλοφοριακού ενδιαφέροντος τα οποία βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων της Ενωτικής Κίνησης Πάτρας και τα οποία έχουν να κάνουν με την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Σε ό,τι αφορά την απώλεια κοινόχρηστων χώρων μέσω δικαστικών αποφάσεων που υπονομεύουν την λειτουργικότητα του σχεδίου πόλης ο κ. Κατσικόπουλος δήλωσε:

«Η έκδοση των συγκεκριμένων αποφάσεων χτυπάει καμπανάκι και σηματοδοτεί την ανάγκη εθνικής φροντίδας για την προστασία του σχεδίου πόλεως, δεδομένου ότι για μακρύ χρονικό διάστημα δεν υπήρξαν οι αναγκαίες πρωτοβουλίες για την υλοποίηση του πολεοδομικού σχεδιασμού.


Σχεδιάζουμε τη συνολική απογραφή των εκτάσεων στις ευαίσθητες περιοχές, την αξιολόγηση των αναγκαίων προτεραιοτήτων, τον πραγματικό υπολογισμό του απαιτούμενου ύψους δαπανών και τον ανοικτό διάλογο με τους κατόχους και άμεσα ενδιαφερόμενους.

Διεκδίκηση και άμεση δέσμευση των πόρων που μας αναλογούν από το «πράσινο ταμείο», Ν.3843/2010, για τις αναγκαίες απαλλοτριώσεις. Ετήσιος προγραμματισμός χρηματοδότησης για εξασφάλιση των κοινόχρηστων χώρων και σε περιπτώσεις άμεσης αναγκαιότητας, θα ρυθμίζουμε την υποχρέωση μέσω δανεισμού. Κύριος στόχος είναι και θα παραμείνει να μην υπάρχουν πλέον απώλειες των προβλεπόμενων κοινόχρηστων χώρων και κατά συνέπεια υπονόμευση της λειτουργικότητας του σχεδίου πόλης και της ποιότητας ζωής των κατοίκων».



Σε ό,τι αφορά το μηχανισμό παρακολούθησης των διαδικασιών του πολεοδομικού σχεδιασμού, ο υποψήφιος Δήμαρχος είπε:

«Θεωρούμε τον πολεοδομικό σχεδιασμό, ως μια ζωντανή λειτουργία της πόλης, με άμεσες συνέπειες στη ζωή και τις δραστηριότητες των πολιτών. Συνέπεια αυτής της αντίληψης, είναι η υποχρέωσή μας να παρακολουθήσουμε με επιμέλεια την εξέλιξη και τις απαιτήσεις που κάθε φορά θα παρουσιάζονται.
Εκτιμούμε ότι η διαδικασία παρακολούθησης του σχεδίου πόλης, απαιτεί περισσότερα πράγματα από τους κλασικούς μηχανισμούς (που στεγνώνουν με τα γραφειοκρατικά κλισέ την ίδια την ζωντάνια της πόλης) και θα απαιτηθεί η θεσμοθέτηση ενός ευέλικτου - επιστημονικού παρατηρητηρίου που θα έχει την δυνατότητα να εκτιμά και να ελέγχει με κοινωνικά κριτήρια τις ανάγκες και τις βελτιώσεις στην πόλη».

Σχετικά με την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δήμου, ο κ. Κατσικόπουλος επεσήμανε:
«Θα επιχειρήσουμε την σε βάθος καταγραφή της Δημοτικής περιουσίας, αξιοποιώντας κάθε πηγή και στοιχείο που υπάρχει. Τα στοιχεία της απογραφής θα αξιολογηθούν και θα προγραμματιστούν σε διαδικασίες αξιοποίησης με κανόνες διαφάνειας και κοινωνικού ελέγχου. Σε περιπτώσεις που διαπιστωθούν καταπατήσεις ή καταχρήσεις της δημοτικής περιουσίας - που αποτελεί περιουσία του συνόλου - θα κινήσουμε όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες για την απόδοση των συγκεκριμένων στοιχείων στους πραγματικούς ιδιοκτήτες, δηλαδή το Δήμο, και κατά προέκταση την πόλη».





Τέλος σε ό,τι αφορά το κυκλοφοριακό και την διαμόρφωση ενός βιώσιμου περιβάλλοντος για την Πάτρα, ο κ. Κατσικόπουλος τόνισε τα εξής:

«Ο συνδυασμός έχει επεξεργασμένες θέσεις και προτάσεις στην κατεύθυνση της βιώσιμης κινητικότητας, που αποσκοπούν στην ικανοποίηση των αναγκών μετακίνησης με αποθάρρυνση της χρήσης του ΙΧ και ενίσχυση των ήπιων τρόπων μεταφοράς. Υποστηρίζουμε την εφαρμογή των προτάσεων του ΓΠΣ για πεζοδρόμηση της κεντρικής περιοχής και τη δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας στις γειτονιές της πόλης. Για τις δημόσιες συγκοινωνίες θα διεκδικήσουμε τη νομοθετική κατοχύρωση ίσων δικαιωμάτων των πολιτών όλης της χώρας και την επιδότηση των συγκοινωνιών όλων των πόλεων, θα διεκδικήσουμε και θα αξιοποιήσουμε τους πόρους του προγράμματος ΣΥΝ - ΚΟΙΝΩΝΙΑ για την καλύτερη εξυπηρέτηση των Πατρινών, με προτεραιότητα σε γειτονιές και οικισμούς που σήμερα δεν εξυπηρετούνται ικανοποιητικά.

Με δεδομένο ότι με τον «Καλλικράτη» οι αρμοδιότητες της ΤΑ στα θέματα κυκλοφοριακής διαχείρισης είναι πολλές, ενώ το 2018 και μετά και οι συγκοινωνίες θα αποτελούν ευθύνη της ΤΑ, θα προβλεφθεί στο νέο Οργανόγραμμα του Δήμου η λειτουργία στελεχωμένου Γραφείου Κυκλοφοριακού και Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού, ώστε να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα διαχείρισης και σχεδιασμού με αποτελεσματικό τρόπο και να παγιωθούν ορθολογικές διαδικασίες λήψης των σχετικών αποφάσεων.

Σχεδιάζουμε επίσης τη δημιουργία προαστιακού σιδηροδρόμου από τον Ψαθόπυργο μέχρι την Κάτω Αχαΐα, στο υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο με ανάπλαση των ήδη υπαρχόντων σταθμών, έτσι ώστε να υπάρχει σύνδεση όλων των περιοχών.

Επιδιώκουμε τη βιώσιμη κινητικότητα που βασίζεται στο τρίπτυχο: περπάτημα, ποδήλατο, μαζική συγκοινωνία με παράλληλη αποθάρρυνση της χρήσης του αυτοκινήτου στο κέντρο, εξεύρεση περιφερειακών θέσεων στάθμευσης, δημιουργία ενός ευρέως πλέγματος άνετων πεζοδρομίων και ποδηλατοδρόμων.

Έχουμε και την πολιτική βούληση και την αποφασιστικότητα, έχουμε το πολιτικό βάρος για να πάρουμε αποφάσεις, ερχόμενοι ακόμη και σε σύγκρουση με τα όποια συμφέροντα.
Υπενθυμίζω την υπόθεση με τα πεπαλαιωμένα λεωφορεία του ΚΤΕΛ και τους συνεχείς ελέγχους από τα κλιμάκια της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης που οδήγησαν στην ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. Θυμίζω τη μάχη που έδωσα μαζί με τους συνεργάτες του για την ασφάλεια των πολιτών κατά τις μεταφορές τους και κατ΄ επέκταση για την ενθάρρυνση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς»

Ο κ Κατσικόπουλος πραγματοποίησε σήμερα επισκέψεις και στις Διευθύνσεις Περιβάλλοντος, Τεχνικών Υπηρεσιών και Υγείας- Κοινωνικής -Πρόνοιας της Ν.Α. Αχαΐας, τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Πατρέων, Διεύθυνση Προγραμματισμού, το Τμήμα μισθοδοσίας , το τμήμα Πληροφορικής, το τμήμα Προσωπικού, τον Κοινωνικό Τομέα , την Τράπεζα Τροφίμων του Δήμου Πατρέων, το Ληξιαρχείο και το Δημοτολόγιο ,καθώς και το τμήμα Ακίνητης Περιουσίας του Δήμου.

Πηγή: dete
 
Top