Η Δημοτική παράταξη «Τώρα Για Την Πάτρα» του Γιάννη Δημαρά άνοιξε σήμερα την ατζέντα των τοπικών προβλημάτων που απασχολούν την πόλη και τους πολίτες της. Κατά τη διάρκεια σχετικής συνέντευξης Τύπου, ο εκπρόσωπος του συνδυασμού...
Πέτρος Ψωμάς, ανέφερε τα εξής:

«Εκθέτουμε στους Πατρινούς τις συγκροτημένες μας θέσεις για κάθε ένα από τα μεγάλα προβλήματα της Πάτρας. Επιλέγουμε σημειολογικά τη σημερινή μέρα, 22 Σεπτεμβρίου, την καθιερωμένη σε όλη την Ευρώπη ως «Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο» για να ξεκινήσουμε με την παράθεση των προτάσεών μας για το κυκλοφοριακό.

Σήμερα επίσης είναι η τελευταία ημέρα του εορτασμού της «Εβδομάδας Βιώσιμης Κινητικότητας».
Το 2006 ήμασταν η μοναδική Δημοτική Κίνηση η οποία τοποθέτησε τον όρο «βιώσιμη κινητικότητα» στο δημόσιο διάλογο αντί του συνηθέστερου «κυκλοφοριακό». Αυτό έγινε διότι οι μετακινήσεις είναι μια ζωογόνος λειτουργία της πόλης και μια ανθρώπινη δραστηριότητα που αξίζει ιδιαίτερης προσοχής και η οποία υποτιμάται όταν ταυτίζεται με μία παρενέργεια που είναι και η κυκλοφοριακή συμφόρηση».

«Βιώσιμη κινητικότητα»

«Για μας η βιώσιμη κινητικότητα αποτελεί όρο επιβίωσης για την πόλη μας και τους κατοίκους της διότι ουσιαστικά ταυτίζεται με την εξασφάλιση σε κάθε πολίτη του δικαιώματος να μετακινείται στην πόλη με ασφάλεια και σεβασμό στο περιβάλλον.
Οι πολίτες δικαιούνται να έχουν εναλλακτικές επιλογές και να βρίσκουν εύκολη προσπέλαση σε κάθε σημείο της πόλης. Οι μετακινήσεις κι ιδιαίτερα αυτές που πραγματοποιούνται με ανθρώπινη ενέργεια αποτελούν εγγύηση ζωντάνιας της πόλης και τόνωσης της τοπικής οικονομίας. Για μας η σειρά προτεραιότητας στις μετακινήσεις είναι: ο πεζός, ο ποδηλάτης, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, το δίκυκλο, το Ι.Χ.».

Οι άξονες

Ο εκπρόσωπος Τύπου του συνδυασμού «Τώρα για την Πάτρα», παρουσίασε τους βασικούς άξονες της πρότασης, ως εξής: «Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζουμε συνοπτικά τις προτάσεις μας τις οποίες θα υλοποιήσουμε κατά την διάρκεια της Δημαρχιακής μας θητείας και οι οποίες είναι ενταγμένες στους εξής κύριους άξονες:

*Ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών
*Αποθάρρυνση της χρήσης Ι.Χ. αυτοκινήτου
*Δημιουργία φιλικού περιβάλλοντος για τους πεζούς και τους ποδηλάτες
*Βελτίωση διαχείρισης αστικού οδικού δικτύου
*Οδική Ασφάλεια και Κυκλοφοριακή Αγωγή
*Θέσεις θεσμικού και διεκδικητικού χαρακτήρα».
«Μέτρα – Δράσεις – Ενέργειες»

Εξειδικεύοντας τις προτάσεις, σε Μέτρα, Δράσεις και Ενέργειες, ο Π. Ψωμάς αναφέρθηκε σε:

*Ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών
*Επανασχεδιασμός των λεωφορειακών γραμμών σε συνεργασία με το αστικό ΚΤΕΛ έτσι ώστε η εξυπηρέτηση των πολιτών να γίνεται γρήγορα και άνετα.
*Αναβάθμιση των τερματικών σταθμών των αστικών συγκοινωνιών και των στάσεων σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ καθώς και αυτών των χώρων αναμονής των TAXI σε συνεργασία με τον σύλλογο ιδιοκτητών τους.
*Προώθηση της συνεργασίατης ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το Αστικό ΚΤΕΛ έτσι ώστε να διατηρηθεί και να επεκταθεί η λειτουργία του προαστιακού.

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι τα λεωφορεία και το τραίνο δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσουν στην Πάτρα ανταγωνιστικά. Η συνδυασμένη λειτουργία τους θα τα καταστήσει βιώσιμα και ταυτόχρονα θα αναβαθμίσει την εξυπηρέτηση των πολιτών.

*Αποθάρρυνσης της χρήσης Ι.Χ. αυτοκινήτου.
*Προώθηση της κατασκευής χώρων στάθμευσης εκτός δρόμου (σε διαθέσιμα δημοτικά οικόπεδα, πλατείες, κ.ά.), ώστε να καταστεί δυνατή η εφαρμογή εκτεταμένων πεζοδρομήσεων στο κέντρο και ενίσχυσης εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης.

*Δημιουργία φιλικού περιβάλλοντος για τους πεζούς και τους ποδηλάτες.
*Δημιουργία ποδηλατοδρόμων. Σύνδεση χώρων αναψυχής και άθλησης. Ιδιαίτερη μέριμνα για τη δημιουργία ασφαλών διαδρομών προσέγγισης των σχολικών συγκροτημάτων με ποδήλατο από τους μαθητές.

Τοποθέτηση σε επιλεγμένα σημεία των κεντρικών διαδρομών, στα σχολικά συγκροτήματα, τους δημόσιους χώρους κατάλληλου εξοπλισμού για τη στήριξη και φύλαξη των ποδηλάτων.
*Υλοποίηση των προβλεπόμενων πεζοδρομίων με προτεραιότητα στις γειτονιές με κατάλληλα υλικά και πρόβλεψη υποδομής για ΑμΕΑ
*Αυστηρό έλεγχο της παράνομης κατάληψης πεζοδρομίων από δίκυκλα, οχήματα και καταστήματα.
*Εφαρμογή μέτρων ήπιας κυκλοφορίας σε γειτονιές

*Βελτίωση διαχείρισης αστικού οδικού δικτύου
*Οργάνωση και λειτουργία Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας.
*Επαναπρογραμματισμός της λειτουργίας των φωτεινών σηματοδοτών στις σημερινές συνθήκες.
*Αυστηρός Έλεγχος παράνομης στάθμευσης με την κατασκευή ζωνών στάθμευσης & τη διαμόρφωση ειδικών χώρων στάθμευσης για τα δίκυκλα.
Λήψη μέτρων για την παραχώρηση προτεραιότητας στη δημόσια συγκοινωνία. (Λεωφορειόδρομοι)

*Εκσυγχρονισμός της σήμανσης. Η πόλη είναι γεμάτη με πινακίδες που κανεις οδηγός και πεζός δεν τις προσέχει.
*Αυστηρός έλεγχος για την τήρηση του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων.
*Οδική Ασφάλεια και Κυκλοφοριακή Αγωγή
*Ανάπτυξη και αξιοποίηση Αρχείου Ατυχημάτων για τον εντοπισμό και βελτίωση των επικίνδυνων σημείων.

*Άμεση λειτουργία του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής και την εκπαίδευση του μαθητικού πληθυσμού και τη φιλοξενία εκδηλώσεων.

*Διοργάνωση εκστρατειών ενημέρωσης και προώθησης των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης και τα οφέλη τους στο περιβάλλον, την υγεία, την οικονομία και την αισθητική της πόλης».

Διοργάνωση εκδηλώσεων και δράσεων με έμφαση στη συμμετοχή του μαθητικού πληθυσμού.
Θεσμικού και διεκδικητικού χαρακτήρα

Άμεση ίδρυση Γραφείου Κυκλοφορίας και Συγκοινωνιών στο Δήμο για την υποδοχή & επεξεργασία προτάσεων φορέων, την προετοιμασία, μελέτη και εφαρμογή έργων, δράσεων & ρυθμίσεων σχετικών με τη λειτουργία του αστικού οδικού δικτύου.

Διεκδίκηση της θεσμοθετημένης χρηματοδότησης των δημόσιων συγκοινωνιών από κρατικούς πόρους. Δεν είναι δυνατόν να επιδοτούνται μόνο η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.

Διεκδίκηση χρηματοδότησης για εκσυγχρονισμό του συστήματος φωτεινής σηματοδότησης.

Ερωτήσεις

Αμέσως μετά ο εκπρόσωπος Τύπου της παράταξης Δημαρά, ρωτήθηκε, πώς θα τα καταφέρεινα τα υλοποιήσει όλα αυτά η παράταξη, εφόσον είναι η επόμενη Δημοτική Αρχή και αν θα προσλάβει νέο προσωπικό.

Ο κ. Ψωμάς, απαντώντας, δήλωσε: «Έχουμε πεισθεί, από την αυτοδιοικητική παρουσία του Γιαν. Δημαρά τα τελευταία οκτώ χρόνια και τις παρεμβάσεις του προς τη Δημοτική Αρχή, ότι εκείνο που λείπει, είναι η σωστή διαχείριση προσωπικού και οικονομικών πόρων. Λείπει η χρηστή διαχείριση. Αντιλαμβανόμαστε ότι την 1η Ιανουαρίου του 2010, θα παραλάβουμε ένα Δήμο σε κακή οικονομική κατάσταση και αναλαμβάνουμε με σώφρονα τρόπο, να υλοποιήσουμε τις δεσμεύσεις μας».

Στο ερώτημα που αφορούσε στη χθεσινή ανακοίνωση της παράταξης Δημαρά, απάντηση στην παράταξη Κατσικόπουλου, σε σχέση με τη Γεωργία Χρυσανθακοπούλου και τα όσα διέρρευσαν και το αν η παράταξη Δημαρά εκτιμά ότι πίσω από τα δημοσιεύματα σε site βρίσκεται ο Δημ. Κατσικόπουλος, ο Π. Ψωμάς ήταν σαφής, απαντώντας: «Τις επόμενες μέρες, μέχρι και την ώρα της κάλπης, εμείς θα λειτουργούμε συνθετικά με θετικές τοποθετήσεις. Δεν θέλουμε να πολώσουμε το κλίμα και να δώσουμε βαρύτητα στην παραπολιτική, αλλά στην πολιτική. Δεν μπορούμε όμως να αφήνουμε αναπάντητα συκοφαντικά δημοσιεύματα.

Καλούμε και τον κ. Κατσικόπουλο, θυμίζοντας του τα αυτονόητα, ότι πρέπει να ασχοληθούμε με τα προβλήματα του Καλλικρατικού Δήμου της Πάτρας και να συζητήσουμε γι’ αυτά, στόχος που δείχνει να έχει ξεχάσει».

Πηγή: thebest
 
Top