Πάνω από 5,3 εκατομμύρια επιβάτες μετέφεραν τα κρουαζιερόπλοια στα μικρά και μεγάλα λιμάνια και διάσημους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας το 2015, σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία για το 2015, αριθμός αυξημένος κατά 7,9% σε σχέση με πέρυσι.

Οι συνολικές αφίξεις κρουαζιεροπλοίων αντίστοιχα εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τις 4.150, επίσης αυξημένες, κατά 8,8%, όπως αναφέρει αναλυτική ανάρτηση του σάιτ της εφημερίδας Έθνος.

Αξιοσημείωτο για την Δυτική Ελλάδα είναι πως το λιμάνι στο Κατάκολο της Ηλείας κατάφερε να συναγωνιστεί την κοσμοπολίτικη Μύκονο και να ξεπεράσει δημοφιλείς προορισμούς όπως η Κέρκυρα και η Ρόδος. Καλά τα πήγε και η ανερχόμενη Κεφαλονιά εισχωρώντας στην δεκάδα, στην 9η θέση.

Το προσφυγικό και μεταναστευτικό ζήτημα είναι το πιο σοβαρό θέμα αυτή τη στιγμή στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα καθώς ήδη έχουν υπάρξει κάποιες αλλαγές δρομολογίων, με σημαντικές απώλειες για τη Ρόδο, την Κω, τη Μυτιλήνη της Λέσχου, τη Σάμο και τη Σύμη.

Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας εκτιμά ότι το πρόβλημα θα αντιμετωπιστεί σύντομα και πως κατά την επόμενη σεζόν, η κίνηση στους προορισμούς αυτούς θα επανέλθει στην κανονική της ροή, όπως αναφέρει το ethnos.gr.

Αντίθετα, από την εφαρμογή των capital controls στις αρχές του περασμένου Ιουλίου δεν υπήρξαν ακυρώσεις στις αφίξεις επισκεπτών αλλά κυρίως οικονομικές επιπτώσεις καθώς τα περισσότερα πλοία κατέληξαν στη γείτονα χώρα για προμήθειες και συναλλαγές πληρωμάτων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΚΦΝ –Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, αλματώδη αύξηση είχαν για μία ακόμα φορά η Μύκονος και η Σαντορίνη ενώ το Λαύριο είναι το λιμάνι που το 2015 κερδίζει τις εντυπώσεις, καθώς δύο πλοία της ΕΤΑΙΡΕΊΑς Celestial Cruises το χρησιμοποιούν ήδη ως λιμάνι εκκίνησης (αφού βρίσκεται πλησιέστερα προς το αεροδρόμιο) ενώ οι αποστάσεις προς νησιά του Αιγαίου είναι σημαντικά μικρότερες, με αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους καυσίμων στα πλοία. Η Σαντορίνη, από 742.553 επισκέπτες κρουαζιέρας που είχε το 2014, το 2015 προσέλκυσε 859.000. Επίσης η Μύκονος από 610.207 επισκέπτες που είχε το 2014, το 2015 δέχθηκε 747.000.

Τα δέκα πρώτα και πιο φιλόξενα λιμάνια της Ελλάδας που έχουν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα σε επιβάτες κρουαζιέρας αλλά και αφίξεις κρουαζιεροπλοίων για το 2015, είναι τα εξής:

Πειραιάς 1.092.000 επιβάτες και 627 κρουαζιερόπλοια

Σαντορίνη 859.000 επιβάτες και 592 κρουαζιερόπλοια

Μύκονος 747.000 επιβάτες και 540 κρουαζιερόπλοια

Κατάκολο με 639.000 επιβάτες και 256 κρουαζιερόπλοια,

Κέρκυρα με 587.000 επιβάτες και 406 κρουαζιερόπλοια

Ρόδος με 307.000 επιβάτες και 310 κρουαζιερόπλοια

Ηράκλειο με 286.000 επιβάτες και 176 κρουαζιερόπλοια

Πάτμος με 115.000 επιβάτες και 165 κρουαζιερόπλοια

Κεφαλλονιά με 95.000 επιβάτες και 85 κρουαζιερόπλοια και

Βόλος με 63.000 επιβάτες και 58 κρουαζιερόπλοια.

Η Μήλος, τα Χανιά, η Λήμνος και το Ναύπλιο έδειξαν ικανοποιητική αύξηση το 2015, θεωρούμενοι ως νέοι προορισμοί από τους tour operators, μαζί με άλλους εξίσου αξιόλογους προορισμούς, όπως η Ύδρα και η Ίος που δεν συμπεριλαμβάνονται και φέτος στους κύριους λιμένες προορισμού.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας Θ. Κόντες, εξέφρασε την ελπίδα να υπάρξουν προσπάθειες για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου για την κρουαζιέρα στις κεντρικές και νότιες κυρίως περιοχές.


 
Top