Την ανάγκη να αδειοθοτηθεί από το Υπουργείο, η δρομολόγηση λεωφορείων αστικού τύπου από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη σύνδεση από τη στάση του Προαστιακού στον Καστελόκαμπο μέχρι το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το παράρτημα Πάτρας του Δικτύου Επιβάτης.
Όπως αναφέρει, η κίνηση έχει αυξηθεί πάρα πολύ και κρίνεται αναγκαία η αλλαγή του τύπου του λεωφορείου, που εκτελεί το δρομολόγιο.
Σε ανακοίνωση του Δικτύου αναφέρεται:
"Η έναρξη της Πανεπιστημιακής περιόδου ξανάφερε στο προσκήνιο τα προβλήματα που έχουν να κάνουν με τη μεταφορά των επιβατών με το τροφοδοτικό λεωφορείο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την στάση του προαστιακού Πατρών στο Καστελλόκαμπο προς Νοσοκομείο/Πανεπιστήμιο. Φέτος το πρόβλημα οξύνθηκε λόγω αύξησης της επιβατικής κίνησης. Από την έναρξη της συνδυασμένης υπηρεσίας είχαμε προτείνει την αλλαγή του τύπου του λεωφορείου για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βάση του Νόμου 3891/2012 έχει δικαίωμα να εκτελεί συνδυασμένες αστικές, περιαστικές και περιφερειακές γραμμές. Με βάση αυτόν το νόμο το δικαστήριο (απόφαση: 727/2012) δικαίωσε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα ασφαλιστικά μέτρα που είχε καταθέσει το αστικό ΚΤΕΛ. Παρόλο αυτά το υπουργείο αρνείται να δώσει άδειες στη ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να κυκλοφορήσει τα αστικού τύπου λεωφορεία και να εξυπηρετήσει καλύτερα τους επιβάτες στην τροφοδοτική της γραμμή.
Κατά το παρελθόν έγιναν συναντήσεις στο Υπουργείο με συμμετέχοντες ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΚΤΕΛ αλλά απέβησαν άκαρπες. Εφόσον δεν μπορεί να εισέλθει το τραίνο εντός του χώρου του Πανεπιστημίου (όπως συμβαίνει σε πολλές πόλεις – προβλέπεται όμως από την μελέτη του τραμ) ο φορέας ορθώς δρομολόγησε λεωφορεία. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει κάθε ώρα δρομολόγιο ενώ το αστικό ΚΤΕΛ κάθε 10 λεπτά. Το ίδιο συνέβαινε κατά το παρελθόν όταν το Πανεπιστήμιο έκανε διαγωνισμούς για την μεταφορά των φοιτητών από και προς το Πανεπιστήμιο. Τα τελευταία 2 χρόνια τον διαγωνισμό τον κέρδισε τουριστικό γραφείο και τα λεωφορεία ακολουθούσαν το δρομολόγιο των γραμμών του αστικού ΚΤΕΛ Νο6 και Νο9 κάνοντας ενδιάμεσες στάσεις. Το αστικό ΚΤΕΛ δεν κατέφυγε σε ασφαλιστικά μέτρα αλλά και το Υπουργείο δεν απέτρεψε την παράλληλη λειτουργία των 2 μέσων.
Με βάση τα προαναφερθέντα ανακύπτουν τα εξής ερωτήματα:
Γιατί οι υπηρεσίες του Υπουργείου:
Συνεχίζουν να είναι αρνητικές στην έκδοση των αδειών αφού η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει πλέον νομικά όλες τις προϋποθέσεις ώστε να εκτελεί τέτοιου είδους υπηρεσία?
Γιατί δημιουργούν προβλήματα στην εξυπηρέτηση των εργαζομένων, επισκεπτών και των φοιτητών (αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό του λεωφορείου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ), εφόσον τα χρησιμοποιούμενα τώρα λεωφορεία είναι μειωμένης μεταφορικής δυναμικότητας;
Γιατί επιμένουν στην στεγανότητα της κλειστής αγοράς, σε βάρος των καταναλωτών και των φορολογουμένων, όταν οι προσπάθειες, σύμφωνα με τα λεγόμενα της κυβέρνησης είναι σε διαφορετική κατεύθυνση;
Γιατί συμβάλλουν στην αύξηση του κόστους λειτουργίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων;
Τελικά, υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον;"
Δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ/Παράρτημα Πάτρας