Τη δέσμευση της κυβέρνησης για διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, επιδοκίμασε σήμερα με ανακοίνωσή της η Κομισιόν...

αναφερόμενη στις «δέκα προτεραιότητες διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων», οι οποίες ανακοινώθηκαν νωρίτερα από τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη.

Παράλληλα, τονίζει ότι η Ομάδα Δράσης (Task Force) για την Ελλάδα θα παρέχει τη στήριξή της όπου αυτό θεωρηθεί χρήσιμο.

Αναλυτικά στην ανακοίνωση αναφέρεται:

«Οι δέκα προτεραιότητες διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, οι οποίες ανακοινώθηκαν σήμερα από τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Κωστή Χατζηδάκη, αποτελούν ένα σαφές μήνυμα της δέσμευσης της ελληνικής κυβέρνησης να επιτύχει την τόσο αναγκαία αναδιάρθρωση της ελληνικής οικονομίας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χαιρετίζει την πρωτοβουλία αυτή.

Η προώθηση αυτών των προτεραιοτήτων θα συμβάλλει ουσιαστικά στις ευρύτερες μεταρρυθμίσεις, για τις οποίες η Ελλάδα έχει δεσμευθεί στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας, και οι οποίες θεωρούνται αναγκαίες για την ενίσχυση της ανάπτυξης και της απασχόλησης. Απομένει, επομένως, η οριστική υλοποίηση όλων των δεσμεύσεων της χώρας που αφορούν σε μεταρρυθμίσεις, εναρμονισμένες και με το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με έμφαση στους κανόνες της Ενιαίας Αγοράς.

Σε κάθε περίπτωση, η Ομάδα Δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα θα παρέχει τη στήριξή της όπου αυτό θεωρηθεί χρήσιμο».

Δέκα προτεραιότητες από το υπουργείο Ανάπτυξης

Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO (θυγατρική του ΟΣΕ για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού), η επιτάχυνση της απορρόφησης του ΕΣΠΑ, η απελευθέρωση της αγοράς των ΚΤΕΛ ως το τέλος του 2015, η επανεκκίνηση των έργων για την κατασκευή των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητόδρομων και η άρση των ρυθμιστικών εμποδίων για την ομαλή λειτουργία της αγοράς και την αποκλιμάκωση των τιμών, περιλαμβάνονται στους δέκα άξονες δράσης που παρουσίασε την Πέμπτη ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης.

«Η κατάσταση δεν είναι εύκολη και το γνωρίζουμε. Τα προβλήματα είναι μεγάλα και ο χρόνος λίγος. Αποτυχία της κυβέρνησης, θα είναι και αποτυχία της χώρας», σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης και πρόσθεσε: «Θέλω να πολιτευθώ σαν να είναι η τελευταία μου θητεία αγνοώντας το πολιτικό κόστος. Χαρίζω ευχαρίστως τις επόμενες εκλογές σε όποιον θέλει να τις κερδίσει. Μου φτάνει να έχουμε κάνει ό,τι επιβάλει η συνείδησή μας για τη σωτηρία της χώρας».
Οι δέκα προτεραιότητες στις οποίες αναφέρθηκε ο υπουργός είναι:
1. Μεγάλα Οδικά Έργα- Επανέναρξη 4 Αυτοκινητοδρόμων. Στόχος είναι ως τις 30 Σεπτεμβρίου να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους, και μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου να επιτευχθεί συμφωνία- πλαίσιο.

2. Επιτάχυνση Απορρόφησης ΕΣΠΑ με απλοποίηση/ κατάργηση διαδικασιών και υπογραφών, αλλαγή της νομοθεσίας για τις απαλλοτριώσεις, αναθεώρηση του προγράμματος και επιτάχυνση των 181 έργων υψηλής προτεραιότητας.

3. Ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ & ROSCO. Τους επόμενους μήνες αναμένεται να καταλήξει η διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για τα νομικά ζητήματα που υπάρχουν σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις για τον ΟΣΕ. Η ιδιωτικοποίηση της ROSCO θα γίνει αφού εξετασθούν πιθανές συνέργειες, κατά τα πρότυπα άλλων χωρών.

4. Προσέλκυση επενδύσεων με κεντρικό σύστημα αδειοδότησης, ηλεκτρονική παρακολούθηση των επενδύσεων ώστε να ενισχυθεί η διαφάνεια, αλλαγή του επενδυτικού νόμου και αξιοποίηση των Εταιριών Ειδικού Σκοπού (SPVs), αρχής γενομένης από την αξιοποίηση του Παραλιακού Μετώπου (Φάληρο- Σούνιο).

5. Εξαγωγές: διεύρυνση του αριθμού των προϊόντων και των εταιριών που εξάγουν, προώθηση σε νέες αναδυόμενες αγορές και δίκτυα και απλοποίηση των διαδικασιών. Παράλληλα, έχει ανακοινωθεί η συγχώνευση της ΔΕΘ, της Helexpo και του ΟΠΕ.

6. Απλούστευση αδειοδοτήσεων για επιχειρήσεις και επαγγέλματα (τεχνικοί, ψυκτικοί, ηλεκτρολόγοι, κ.α.)

7. Ομαλή λειτουργία της αγοράς- Ανταγωνισμός: αξιοποίηση της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ για την Αξιολόγηση του Ανταγωνισμού, κατ' αρχήν στους τομείς οικοδομικών υλικών, λιανικού εμπορίου, βιομηχανικής παραγωγής και τουρισμού, απλοποίηση του
Αγορανομικού Κώδικα.

8. Δημόσιες Συμβάσεις- Προμήθειες: Νέο κανονιστικό πλαίσιο για προμήθειες και δημόσια έργα, μείωση των φορέων που εκτελούν διαγωνισμού από 3.200 σε 640, ενεργοποίηση της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων και έναρξη
εφαρμογής των ηλεκτρονικών δημόσιων προμηθειών πιλοτικά τον Ιανουάριο του 2013.

9. Αξιοποίηση των 37 περιφερειακών αεροδρομίων.

10. Απελευθέρωση της αγοράς υπεραστικών επιβατικών οδικών μεταφορών μέχρι το τέλος του 2015 αντί για το 2019 που προβλέπει ο ισχύων νόμος, μετά από διάλογο με την Ομοσπονδία των ΚΤΕΛ.

Πηγή: tanea
 
Top