«Η περιήγηση των μικρών μαθητών στο διαδίκτυο με ασφάλεια» ήταν το αντικείμενο στο οποίο μυήθηκαν οι μαθητές του 56ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών επί ένα διήμερο (1 και 2 Μαρτίου)...
Συγκεκριμένα 165 μαθητές των τάξεων Δ΄, Ε΄και ΣΤ΄ είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με την επιστημονική ομάδα του κ. Γιώργου Κορμά, ο οποίος είναι Υπεύθυνος της Γραμμής Βοήθειας «ΥποΣΤΗΡΙΖΩ» του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου και Επιστημονικός Συνεργάτης της Μονάδας Εφηβικής Υγείας της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Τα παιδιά άκουσαν με προσοχή τον ομιλητή, έθεσαν ερωτήματα, έλυσαν απορίες, ζωγράφισαν και έπαιξαν παιχνίδια ρόλων.
Στο πλαίσιο της ίδιας πρωτοβουλίας οργανώθηκε από το Διευθυντή του σχολείου κ. Αναστάσιο Σταυρογιαννόπουλο ενημέρωση-συζήτηση και για τους γονείς των μαθητών το απόγευμα της 1ης Μαρτίου, όπου δόθηκε η δυνατότητα στον κ. Κορμά να αναπτύξει τα οφέλη της διαδικτυακής περιήγησης για τα παιδιά, αλλά κυρίως να επισημάνει τις παγίδες και τους κινδύνους, καθώς και να προτείνει τρόπους ασφαλούς περιήγησης.
Στη συζήτηση συμμετείχαν ακόμη εκπαιδευτικοί, εκπαιδευόμενοι του προγράμματος «Αριάδνη», καθώς και οι Σχολικοί Σύμβουλοι κ. Παναγιώτης Καραγιάννης και κ. Αγαθή Ρογδάκη. Τα βασικά σημεία από την ομιλία του κ. Κορμά σε μαθητές και γονείς συνοψίζονται στα εξής:
-Τα πρώτα βήματα στο διαδίκτυο από τα παιδιά του δημοτικού πρέπει πάντα να γίνονται με την βοήθεια των γονέων.
-Τον υπολογιστή οφείλουμε να τον έχουμε στο καθιστικό. Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να ελέγχουμε τον χρόνο που παραμένει το παιδί στο διαδίκτυο.
-Η εκπαίδευση των παιδιών να διαχειρίζονται το χρόνο τους στο διαδίκτυο είναι αρκετά δύσκολο αλλά άκρως απαραίτητο στην διαμόρφωση της διαδικτυακής προσωπικότητας.
-Η συζήτηση με τα παιδιά για τις ασχολίες τους στο διαδίκτυο και κατά πόσο αυτές είναι επιτρεπτές για την ηλικία τους είναι υποχρέωση των γονέων.
-Η εκπαίδευση των παιδιών στο να αξιολογούν και να διαχειρίζονται τις πληροφορίες που συλλέγουν από το διαδίκτυο είναι αναφαίρετο δικαίωμα τους και πρέπει το σχολείο και η οικογένεια να τους το παραχωρούν.
-Η εγκατάσταση προστατευτικών φίλτρων σε υπολογιστές που χρησιμοποιούν μικρά παιδιά ελαχιστοποιεί τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν να εκτεθούν σε επιβλαβές περιεχόμενο.
-Η ανάδειξη των ταλέντων των παιδιών του δημοτικού λειτουργεί ως αντισταθμιστικός παράγοντας για την ανάπτυξη συμπεριφορών εξάρτησης του διαδικτύου.
-Η δαιμονοποίηση του διαδικτύου δημιουργεί φοβικούς γονείς με αποτέλεσμα την δημιουργία χάσματος μεταξύ παιδιών γονέων και διαδικτύου με αποτέλεσμα τα παιδιά-θύματα παρενόχλησης και εκφοβισμού να διαχειρίζονται τις δύσκολες αυτές καταστάσεις μόνα τους χωρίς τους γονείς τους με ότι αυτό συνεπάγεται.
Ο Διευθυντής του σχολείου κ. Αναστάσιος Σταυρογιαννόπουλος επίσης δήλωσε: Οι δράσεις αυτές προσέφεραν μια σημαντική ευκαιρία σε μαθητές και γονείς να ενημερωθούν έγκυρα για ασφαλείς τρόπους περιήγησης στο διαδίκτυο και έδωσαν τη δυνατότητα σε όλους να κατανοήσουν πως η γνώση των κινδύνων και των τρόπων προστασίας μεγιστοποιεί τα οφέλη του διαδικτύου.