Οι Αχαιοί και η καταναλωτική τους συμπεριφορά απέναντι στα αχαϊκά προϊόντα και καταστήματα ήταν το θέμα της έρευνας της DATA RC που παρουσιάστηκε χθες το βράδυ στην Αγορά Αργύρη από τους Σωτήριο Βαλέριο και Μεντζέλο Μολοχίτη...
Στόχος της έρευνας ήταν η καταγραφή της καταναλωτικής συμπεριφοράς των Αχαιών. Εάν έχουν τοπική καταναλωτική συνείδηση, εάν γνωρίζουν τα αχαϊκά προϊόντα και καταστήματα, εάν τα αναζητούν, εάν θα τα αγόραζαν εάν τα έβρισκαν και τα αναγνώριζαν ως αχαϊκά, εάν θεωρούν ότι είναι καλύτερα, υγιειονότερα, φθηνότερα κλπ.
Επίσης, παρουσιάστηκε και η «Ερευνα αγοράς στους Παραγωγούς Αχαϊκών Προϊόντων», η οποία είχε σαν στόχο την καταγραφή των απόψεων των παραγωγών γύρω από θέματα ανάπτυξης πωλήσεων και και πρώθησης των προϊόντων που παράγουν.
Σημαντικό είναι το γεγονός πως όλα τα νοικοκυριά της Πάτρας επιλέγουν έστω και ένα τοπικό προϊόν κατά τις αγορές τους, ενώ το 97,3% των νοικοκυριών θεωρούν ότι αγοράζοντας τοπικά προϊόντα βοηθούν στην τοπική οικονομία. Σύμφωνα με την έρευνα, οι Πατρινοί καταναλωτές αξιολόγησαν τα Αχαϊκά προϊόντα ως καλύτερα ποιοτικά και πιο υγιεινά αλλά όχι και πιο φθηνά, ενώ κάθε Πατρινός γνωρίζει κατά μέσο όρο πέντε τοπικούς παραγωγούς, αγοράζει από τέσσερις τοπικούς παραγωγούς.
Οσον αφορά τα τοπικά προϊόντα που φαίνεται να προτιμούν περισσότερο οι Πατρινοί, την πρώτη θέση κρατούν τα γαλακτοκομικά/τυροκομικά και τα αναψυκτικά/χυμοί, ενώ το 77,6% των ερωτηθέντων βρίσκει τα αχαϊκά προϊόντα που προτιμά σε όλα τα καταστήματα.
Οσον αφορά την έρευνα αγοράς στους παραγωγούς αχαϊκών προϊόντων, σημειώθηκε πως η μέχρι τώρα λίστα περιλαμβάνει 170 επιχειρήσεις και το 92,2% των τοπικών παραγωγών διαθέτουν τα προϊόντα τους μέσω των σούπερ μάρκετ και το 84,3% μέσω των μίνι μάρκετ.
Σημαντικό είναι το γεγονός πως το 82,4% των τοπικών παραγωγών πωλούν τα προϊόντα τους και εκτός του νομού, ενώ εξαγωγές πραγματοποιεί το 47,1%
Τέλος, παρουσιάστηκε η δράση που αφορά στην έκδοση του εντύπου «Αχαϊκά εκπτωτικά κουπόνια», το οποίο είναι ένας κατάλογος προσφορών προς τους καταναλωτές από τοπικούς παραγωγούς και τοπικά καταστήματα.
Στόχος της έρευνας ήταν η καταγραφή της καταναλωτικής συμπεριφοράς των Αχαιών. Εάν έχουν τοπική καταναλωτική συνείδηση, εάν γνωρίζουν τα αχαϊκά προϊόντα και καταστήματα, εάν τα αναζητούν, εάν θα τα αγόραζαν εάν τα έβρισκαν και τα αναγνώριζαν ως αχαϊκά, εάν θεωρούν ότι είναι καλύτερα, υγιειονότερα, φθηνότερα κλπ.
Επίσης, παρουσιάστηκε και η «Ερευνα αγοράς στους Παραγωγούς Αχαϊκών Προϊόντων», η οποία είχε σαν στόχο την καταγραφή των απόψεων των παραγωγών γύρω από θέματα ανάπτυξης πωλήσεων και και πρώθησης των προϊόντων που παράγουν.
Σημαντικό είναι το γεγονός πως όλα τα νοικοκυριά της Πάτρας επιλέγουν έστω και ένα τοπικό προϊόν κατά τις αγορές τους, ενώ το 97,3% των νοικοκυριών θεωρούν ότι αγοράζοντας τοπικά προϊόντα βοηθούν στην τοπική οικονομία. Σύμφωνα με την έρευνα, οι Πατρινοί καταναλωτές αξιολόγησαν τα Αχαϊκά προϊόντα ως καλύτερα ποιοτικά και πιο υγιεινά αλλά όχι και πιο φθηνά, ενώ κάθε Πατρινός γνωρίζει κατά μέσο όρο πέντε τοπικούς παραγωγούς, αγοράζει από τέσσερις τοπικούς παραγωγούς.
Οσον αφορά τα τοπικά προϊόντα που φαίνεται να προτιμούν περισσότερο οι Πατρινοί, την πρώτη θέση κρατούν τα γαλακτοκομικά/τυροκομικά και τα αναψυκτικά/χυμοί, ενώ το 77,6% των ερωτηθέντων βρίσκει τα αχαϊκά προϊόντα που προτιμά σε όλα τα καταστήματα.
Οσον αφορά την έρευνα αγοράς στους παραγωγούς αχαϊκών προϊόντων, σημειώθηκε πως η μέχρι τώρα λίστα περιλαμβάνει 170 επιχειρήσεις και το 92,2% των τοπικών παραγωγών διαθέτουν τα προϊόντα τους μέσω των σούπερ μάρκετ και το 84,3% μέσω των μίνι μάρκετ.
Σημαντικό είναι το γεγονός πως το 82,4% των τοπικών παραγωγών πωλούν τα προϊόντα τους και εκτός του νομού, ενώ εξαγωγές πραγματοποιεί το 47,1%
Τέλος, παρουσιάστηκε η δράση που αφορά στην έκδοση του εντύπου «Αχαϊκά εκπτωτικά κουπόνια», το οποίο είναι ένας κατάλογος προσφορών προς τους καταναλωτές από τοπικούς παραγωγούς και τοπικά καταστήματα.
