Αναζητώντας κανείς τα βαθύτερα αίτια της σημερινής κατάστασης, πέρα από τις αδηφάγες κερδοσκοπικές τάσεις εξωθεσμικών κέντρων εξουσίας, καταλήγει σε μια απλή αλήθεια...


Η απώλεια του μέτρου και η έλλειψη παιδείας, κρύβονται στον πυρήνα της έκρηξης που συγκλονίζει, όχι μόνο τη χώρα μας, αλλά και ολόκληρο τον κόσμο.

Η παιδεία και η αγωγή μας επιτρέπει να ξεχωρίσουμε τι έχει σημασία και τι όχι, ποιές είναι οι πραγματικές προτεραιότητες και ποιές οι λαθραίες.

Εμείς, στην Πρωτοβουλία Πάτρας, πιστεύουμε, ότι το πρόβλημά μας σήμερα είναι η έλλειψη σωστής και επαρκούς παιδείας. Και εκεί ακριβώς βρίσκεται και η λύση του προβλήματος.


Χρειαζόμαστε γνώσεις που θα μπορέσουν να μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε καλύτερα την σημερινή κρίση, στήριξη και ενημέρωση για να σταθούμε στα πόδια μας και να βοηθήσουμε την οικογένεια και τους οικείους μας.

Σήμερα, υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί τρόποι πρόσβασης στη γνώση, την εκπαίδευση και την παιδεία.

Δυστυχώς, όμως, οι περισσότεροι είναι προσανατολισμένοι σε μια διαδικασία εκπαίδευσης και προετοιμασίας για την αγορά εργασίας, είτε στην εξειδικευμένη επιμόρφωση για συγκεκριμένο σκοπό.

Υπάρχει μια πραγματική ανάγκη στον τομέα της παιδείας και της γνώσης που βοηθά, που στηρίζει, που θεραπεύει.

Προτείνουμε, λοιπόν, τη δημιουργία της Λαϊκής Ακαδημίας Πάτρας.

Σκοπός της θα είναι η ελεύθερη επιμόρφωση, με την εθελοντική συμμετοχή πανεπιστημιακών, δασκάλων, διανοουμένων και επιστημόνων.

Τέτοιες ή ανάλογες μορφές παροχής παιδείας έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία σε πολλές άλλες πόλεις της Ελλάδας, από Δήμους, ΜΚΟ, Ινστιτούτα και Πνευματικά Ιδρύματα, που πιστεύουν και συμμερίζονται την ανάγκη για κοινωνική προσφορά και δημιουργία.

Σε αυτήν θα μπορούν να συμμετάσχουν όλοι οι πολίτες της Πάτρας, ανεξάρτητα από μόρφωση, ηλικία, φύλο ή οικονομική κατάσταση.

Οφείλει να είναι δωρεάν προς τους συμμετέχοντες και δομημένη σε εθελοντική βάση και προσφορά.
Τα εκπαιδευτικά αντικείμενα καθορίζονται και από την ανάγκη των πολιτών αλλά και από την προσφορά των επιμορφωτών.

Αντικείμενα όπως η ψυχολογία, ο πολιτισμός, η τέχνη, η ιστορία, η λογοτεχνία, η φιλοσοφία, θα μπορούσαν να είναι μέσα στα πρώτα και βασικά της Ακαδημίας.

Εκτός από το μορφωτικό έργο που θα παρέχει η Λαϊκή Ακαδημία Πάτρας, θα είναι σε θέση να δημιουργήσει κυψέλες και δομές πολιτισμού μακροχρόνιας διάρκειας, τις οποίες τόσο μεγάλη ανάγκη έχει ο τόπος μας σε ένα πιο ευρύ και ανοιχτό πεδίο συμμετοχής και ενδιαφέροντος.

Η Λαϊκή Ακαδημία Πάτρας δε θα δρα ανταγωνιστικά προς καμία δομή του Εκπαιδευτικού Συστήματος ούτε αποφορτίζει το Κράτος από την ευθύνη ουσιαστικής στήριξης της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Επίσης, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να μεταβληθεί σε μια βιομηχανία εκδόσεως πιστοποιητικών και ένα νέο εμπόριο ελπίδας.

Θεωρούμε ότι την πρωτοβουλία του Δήμου, μπορούν και πρέπει να την αγκαλιάσουν φορείς της Παιδείας, όπως τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της περιοχής, φορείς πολιτισμού, επαγγελματικές ενώσεις και ιδρύματα, η Εκκλησία, πνευματικοί και άλλοι ευαισθητοποιημένοι φορείς.

Η οργάνωση που απαιτείται ήδη υπάρχει, τόσο σε επίπεδο κτηρίων, όσο και σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού.

Υπάρχουν στελέχη του Δήμου Πατρέων, που στο παρελθόν έχουν οργανώσει πολλά και πετυχημένα σεμινάρια, διαλέξεις, κύκλους μαθημάτων σε πολλά αντικείμενα.

Το έχουν κάνει στο πλαίσιο των καθηκόντων τους και πιστεύουμε ότι, αν παρακινηθούν σωστά θα το κάνουν και πάλι, υπερβαίνοντας τις εργασιακές τους υποχρεώσεις.

Εκατοντάδες συμπολίτες έχουν δουλέψει ως επιμορφωτές και εκπαιδευτές, παίρνοντας χρήματα για την εργασία τους. Τώρα η πόλη τους προσκαλεί να το κάνουν εθελοντικά, ανταποκρινόμενοι στην ανάγκη των καιρών.

Πρέπει όλοι να καταλάβουμε, ότι έχουμε πλέον μπει σε μια νέα εποχή. Σε μια εποχή που έχουμε ανάγκη ο ένας τον άλλο, που πρέπει να βάλουμε πλάτη ο ένας για τον άλλο.

Μέχρι τώρα, όλα τα εκτιμούσαμε και τα αποτιμούσαμε με όρους συμφέροντος, με όρους δούναι και λαβείν. Ήρθε η ώρα να τα αποτιμήσουμε με όρους καρδιάς.

Εμείς είμαστε στη διάθεση της Δημοτικής Αρχής και για το σκοπό αυτό έχουμε ζητήσει ήδη συνάντηση με τον κ. Δήμαρχο για να του παρουσιάσουμε αναλυτικά την πρότασή μας και να του εκφράσουμε τη διάθεσή μας για δημιουργική συμβολή.


 
Top