Αλλαγές στο λιμάνι της Πάτρας μετά τις ραγδαίες εξελίξεις που φαίνεται να προχωρούν ταχύτατα στο επιχειρηματικό ναυτιλιακό σκηνικό...
Οι βασικοί παίκτες της αγοράς αρχίζουν να αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία των κινήσεων, δρομολογώντας ευρύτατες ανακατατάξεις στην ακτοπλοϊκή αγορά. Όπως προέβλεπαν από καιρό έμπειρα στελέχη της αγοράς, η οικονομική αιμορραγία των τριών ισχυρότερων ομίλων (Attica Group, Μινωικές Γραμμές, ΑΝΕΚ), εξαιτίας του σκληρού ανταγωνισμού τους στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής, δρομολογεί αναγκαστικά ανακατατάξεις. Και όπως ήταν αναμενόμενο οι πρώτες θα αφορούν το λιμάνι της Πάτρας και την ακτοπλοϊκή σύνδεση της χώρας μας με την Ηγουμενίτσα.
Όλα δείχνουν ότι οι τρεις ισχυροί πόλοι της αγοράς ανιχνεύουν το έδαφος, για να μετεξελιχθεί η ακτοπλοΐα σε ένα «διπολικό» σύστημα με τα εξής δύο ισχυρά στρατόπεδα: Το ένα με επικεφαλής τις Μινωικές Γραμμές και το δεύτερο με την Attica Group (Blue Star Ferries), η οποία «δοκιμάζει» τις πιθανότητες επιτυχίας μιας συμμαχίας με την χανιώτικη ΑΝΕΚ. ΑΝΕΚ και Attica κινούνται, ήδη, σε κοινή γραμμή πλεύσης όσον αφορά τις γραμμές-«φιλέτα» Πειραιάς-Ηράκλειο και Πάτρα-Αγκόνα, σε μια προσπάθεια να εξισορροπήσουν την αυξανόμενη ισχύ των Μινωικών Γραμμών.
Οι δύο εταιρείες θα συνεργαστούν στις συγκεκριμένες γραμμές, προκειμένου να αυξήσουν την πληρότητα των πλοίων, αλλά και τα έσοδά τους, μειώνοντας τα πλοία που θα πραγματοποιούν δρομολόγια. Καθοριστικά για τους σχεδιασμούς των «δύο» ήταν τα μέχρι στιγμής στοιχεία κίνησης στη γραμμή του Ηρακλείου, όπου μέχρι την περασμένη εβδομάδα οι Μινωικές Γραμμές εμφανίζονταν να αποσπούν μερίδιο 58% στους επιβάτες, 55% στα Ι.Χ. και 39% στα φορτηγά, με τις ΑΝΕΚ και Attica να μοιράζονται την υπόλοιπη πίτα.
Ένα «Χανιώτικο» πλοίο για Ανκόνα
Οι κινήσεις των «δύο» οδηγούν αναπόφευκτα σε συγκέντρωση της αγοράς του Αιγαίου σε ακόμα λιγότερους παίκτες, καθώς τα πλοία που θα αποσυρθούν από τις γραμμές του Ηρακλείου και της Αγκόνας αναμένεται να πάρουν «μετάθεση» για γραμμές-«φιλέτα» του Αιγαίου. Ιδιαίτερα σε Κυκλάδες, Δωδεκάνησα και βόρειο Αιγαίο.
Σύμφωνα με πληροφορίες από ναυτιλιακούς πράκτορες της Πάτρας, η ΑΝΕΚ ενδέχεται να κρατήσει ένα πλοίο στην γραμμή Πάτρα - Ανκόνα και να ρίξει το βάρος στην Κρήτη! Σε αντίθεση με τη συνεργαζόμενή της Attica που θα παραχωρήσει «χώρο» στις γραμμές Κρήτης στη Χανιώτικη εταιρεία και θα «απλώσει» περισσότερο τα... πανιά της, στις γραμμές της Ιταλίας!
Πηγή: dete
Οι βασικοί παίκτες της αγοράς αρχίζουν να αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία των κινήσεων, δρομολογώντας ευρύτατες ανακατατάξεις στην ακτοπλοϊκή αγορά. Όπως προέβλεπαν από καιρό έμπειρα στελέχη της αγοράς, η οικονομική αιμορραγία των τριών ισχυρότερων ομίλων (Attica Group, Μινωικές Γραμμές, ΑΝΕΚ), εξαιτίας του σκληρού ανταγωνισμού τους στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής, δρομολογεί αναγκαστικά ανακατατάξεις. Και όπως ήταν αναμενόμενο οι πρώτες θα αφορούν το λιμάνι της Πάτρας και την ακτοπλοϊκή σύνδεση της χώρας μας με την Ηγουμενίτσα.
Όλα δείχνουν ότι οι τρεις ισχυροί πόλοι της αγοράς ανιχνεύουν το έδαφος, για να μετεξελιχθεί η ακτοπλοΐα σε ένα «διπολικό» σύστημα με τα εξής δύο ισχυρά στρατόπεδα: Το ένα με επικεφαλής τις Μινωικές Γραμμές και το δεύτερο με την Attica Group (Blue Star Ferries), η οποία «δοκιμάζει» τις πιθανότητες επιτυχίας μιας συμμαχίας με την χανιώτικη ΑΝΕΚ. ΑΝΕΚ και Attica κινούνται, ήδη, σε κοινή γραμμή πλεύσης όσον αφορά τις γραμμές-«φιλέτα» Πειραιάς-Ηράκλειο και Πάτρα-Αγκόνα, σε μια προσπάθεια να εξισορροπήσουν την αυξανόμενη ισχύ των Μινωικών Γραμμών.
Οι δύο εταιρείες θα συνεργαστούν στις συγκεκριμένες γραμμές, προκειμένου να αυξήσουν την πληρότητα των πλοίων, αλλά και τα έσοδά τους, μειώνοντας τα πλοία που θα πραγματοποιούν δρομολόγια. Καθοριστικά για τους σχεδιασμούς των «δύο» ήταν τα μέχρι στιγμής στοιχεία κίνησης στη γραμμή του Ηρακλείου, όπου μέχρι την περασμένη εβδομάδα οι Μινωικές Γραμμές εμφανίζονταν να αποσπούν μερίδιο 58% στους επιβάτες, 55% στα Ι.Χ. και 39% στα φορτηγά, με τις ΑΝΕΚ και Attica να μοιράζονται την υπόλοιπη πίτα.
Ένα «Χανιώτικο» πλοίο για Ανκόνα
Οι κινήσεις των «δύο» οδηγούν αναπόφευκτα σε συγκέντρωση της αγοράς του Αιγαίου σε ακόμα λιγότερους παίκτες, καθώς τα πλοία που θα αποσυρθούν από τις γραμμές του Ηρακλείου και της Αγκόνας αναμένεται να πάρουν «μετάθεση» για γραμμές-«φιλέτα» του Αιγαίου. Ιδιαίτερα σε Κυκλάδες, Δωδεκάνησα και βόρειο Αιγαίο.
Σύμφωνα με πληροφορίες από ναυτιλιακούς πράκτορες της Πάτρας, η ΑΝΕΚ ενδέχεται να κρατήσει ένα πλοίο στην γραμμή Πάτρα - Ανκόνα και να ρίξει το βάρος στην Κρήτη! Σε αντίθεση με τη συνεργαζόμενή της Attica που θα παραχωρήσει «χώρο» στις γραμμές Κρήτης στη Χανιώτικη εταιρεία και θα «απλώσει» περισσότερο τα... πανιά της, στις γραμμές της Ιταλίας!
Πηγή: dete
