Το περασμένο Σάββατο οι πολίτες της Πάτρας κλήθηκαν από τη Δημοτική αρχή σε αποκλεισμό των διοδίων του Ρίου ως ένδειξη διαμαρτυρίας για το αδιέξοδο της διαχείρισης των απορριμμάτων της πόλης μας...

Η Πρωτοβουλία Πάτρας δεν ήταν εκεί διότι θεωρεί ότι η κινητοποίηση αυτή ήταν αποσπασματική, χωρίς συγκεκριμένο στόχο και μια παλαιάς κοπής διαμαρτυρία που σε καμία περίπτωση δεν εκφράζει την αλλαγή πολιτικής κουλτούρας και ήθους που κομίζει η Πρωτοβουλία Πάτρας.

Δεν είναι δυνατόν επί 2 ώρες να κλείνει η Εθνική Οδός και να παρεμποδίζεται ολοκληρωτικά η διέλευση οχημάτων, η δε Δημοτική Αρχή να εμφανίζεται ότι δρα ως συνδικαλιστική συντεχνία στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Από την πρώτη φορά που ήρθε στο Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων της πόλης, η Πρωτοβουλία Πάτρας κατέθεσε συγκεκριμένες θέσεις που αφορούσαν:

i) στην παράταση της λειτουργίας της Ξερόλακκας για 6 μήνες με χωροταξικό εξορθολογισμό του υπάρχοντος χώρου και άμεση διαδικασία αποκατάστασης-ανάπλασης αυτού

ii) στη δημιουργία σταθμών μεταφόρτωσης, επεξεργασίας και δεματοποίησης των απορριμμάτων

iii) στην εντατικοποίηση των διαδικασιών κατασκευής του εργοστασίου και των προσβάσεων προς αυτό, με αδιαπραγμάτευτη την αρχή της διαφάνειας και

iv) στη δημιουργία διαπαραταξιακής επιτροπής για την κατάθεση εμπεριστατωμένης πρότασης για τις διαθέσιμες επιλογές επεξεργασίας των απορριμμάτων, με την αρωγή επιστημονικών φορέων.

Το θέμα πλέον βρίσκεται σε οριακό σημείο. Απαιτείται εδώ και τώρα ρεαλισμός από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές. Απαιτούνται εδώ και τώρα χειροπιαστές και εφικτές λύσεις, οι οποίες θα εδράζονται στα εξής 3 σημεία:

i) διασφάλιση τη υγείας των δημοτών της πόλης και των εργαζομένων στην καθαριότητα
ii) xρονικός περιορισμός και
iii) οικονομική διάσταση του θέματος.

Με τα υπάρχοντα δεδομένα και το συγκερασμό των ανωτέρω 3 παραμέτρων, προτείνουμε:

1) Όχι δημιουργία νέου κυττάρου στην Ξερόλακκα.

2) Αγορά κατάλληλου μηχανολογικού εξοπλισμού που απαιτείται για τους σταθμούς μεταφόρτωσης, επεξεργασίας και δεματοποίησης των απορριμμάτων. Η δαπάνη για αυτή την αγορά μπορεί να καλυφθεί από την ήδη εξασφαλισμένη χρηματοδότηση των 60 εκ. Ευρώ.

3) Εφαρμογή του Περιφερειακού Σχεδιασμού και μεταφορά των απορριμμάτων της πόλης στο ΧΥΤΑ του Φλόκα με την προϋπόθεση όμως της λήψης κατάλληλων μέτρων στο εν λόγω ΧΥΤΑ ώστε να αποφευχθεί ο κορεσμός του μέχρι την ολοκλήρωση του εργοστασίου.

4) Διευκρίνιση των σημείων στα τεύχη δημοπράτησης για τα οποία έχουν υπάρξει ενστάσεις.

5) Επιτάχυνση των διαδικασιών της έκδοσης των τευχών δημοπράτησης για την κατασκευή του εργοστασίου του Φλόκα.

Η λύση δεν είναι καθόλου εύκολη κι αυτή θα προέλθει μόνο μέσα από διάλογο και όχι από δογματικές θέσεις και απόψεις. Οφείλουμε όλοι μας να δούμε κατάματα την πραγματικότητα αν θέλουμε να δούμε αποτέλεσμα. Σε διαφορετική περίπτωση η πόλη θα ζημιωθεί για άλλη μια φορά και δεν της αξίζει!


 
Top