"Συχνότερα δρομολόγια του προαστιακού και επέκταση έως Ψαθόπυργο"
Το τρένο πλέον από την Αθήνα δεν έρχεται στη Πάτρα, λόγω έργων σταματάει στο Κιάτο. Τους τελευταίους μήνες ξεκίνησε η λειτουργία μιάς γραμμής "προαστιακού" Πατρών που ξεκινάει από το Ρίο κάνει στάση στον κεντρικό...
σταθμό της Πάτρας, και καταλήγει στον σταθμό της οδού Παπαφλέσσα.
Το τρένο λοιπόν κάθε ώρα κάνει το Ρίο - Πάτρα και αντίστροφα, διαδρομή χωρίς στάση που διαρκεί μόλις 10 λεπτά, με εισιτήριο που τιμάται 1,4 ευρώ. Σε ελάχιστο χρονικό διάστημα και χωρίς να διαφημιστεί, η γραμμή αυτή έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής.
Πλέον καθημερινά εκατοντάδες (ναι καλά διαβάζετε) κάτοικοι των γύρω περιοχών, παρκάρουν το αυτοκίνητό τους στο Ρίο και παίρνουν το τρένο γιά την Πάτρα.
Τα οφέλη είναι πολλαπλά:
1. Γρήγορη μετακίνηση των πολιτών, 10 λεπτά γιά μιά διαδρομή που με το αυτοκίνητο είναι τουλάχιστον μισή ώρα.
2. Λιγότερες μετακινήσεις αυτοκινήτων, λιγότερες εκπομπές ρύπων, μικρότερη δαπάνη γιά βενζίνη σε συνθήκες οικονομικής κρίσης.
3. Εκατοντάδες λιγότερα αυτοκίνητα στο κέντρο της Πάτρας που έτσι κι αλλιώς είχε πρόβλημα χώρων στάθμευσης.
4. Μεγάλη ανακούφιση του κυκλοφοριακού ειδικά τις ώρες αιχμής.
5. Τόνωση της αγοραστικής κίνησης στο κέντρο, μιά και τώρα η μετακίνηση είναι σαφώς ευκολότερη.
6. Επιτέλους ο ΟΣΕ βλέπει έσοδα και οι τοπικοί υπάλληλοι πληρώνονται γιατί εργάζονται και όχι γιατί κάθονται.
Τα οφέλη αυτά είναι λογικό να οδηγήσουν σε δύο αιτήματα των κατοίκων:
α. να γίνει το δρομολόγιο κάθε μισή ώρα, τουλάχιστον τις ώρες αιχμής
β. να επεκταθει το δρομολόγιο και να ξεκινάει από Αγιο Βασίλειο ή και Ψαθόπυργο, ώστε να εξυπηρετεί ακόμη περισσότερους.
Σε όλες τις πόλεις του κόσμου όλα αυτά θα ήταν αυτονόητα. Οχι στην Πάτρα. Με λύπη και αγανάκτηση μαθαίνουμε ότι κάποιες συντεχνιακές ομάδες πιέζουν να σταματήσει η λειτουργία της γραμμής αυτής που τόσο μας εξυπηρετεί.
Οι ομάδες αυτές είναι:
α. Το τοπικό ΚΤΕΛ που ισχυρίζεται ότι έχασε πελατεία. Να σημειωθεί ότι το λεωφορείο κάνει την ίδια διαδρομή σε 45 λεπτά και όχι σε δέκα που κάνει το τρένο. Λόγω της αργοπορίας αυτής, κανείς από τους εργαζόμενους που χρησιμοποιούμε το τρένο τώρα, δεν χρησιμοποιούσαμε το ΚΤΕΛ πριν.
Απλώς όλοι εμείς χρησιμοποιούσαμε το αυτοκίνητό μας.
β. Οι ιδιοκτήτες parking, που σαφώς έχασαν μεγάλο μέρος της πελατείας τους.
γ. Οι οδηγοί ταξί που έχασαν τις μακρυνές διαδρομές
δ. Οι υπάλληλοι του ΟΣΕ που έχασαν την ησυχία τους. Ελπίζουμε, η τοπική δημοτική αρχή και οι υπευθυνοι της λειτουργίας του ΟΣΕ να υποστηρίξουν ένα αίτημα εκατοντάδων πολιτών που είναι πρός όφελος των πολλών και της πόλης μας, και όχι το στενό οικονομικό συμφέρον μερικών.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ (thebest)