Επιμένουν οι μεταφορείς
Σκληραίνουν τη στάση τους οι μεταφορείς, οι οποίοι αποφάσισαν κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους για τα επόμενα 24ωρα και τουλάχιστον έως την ψήφιση του νομοσχεδίου την επόμενη Τρίτη ή Τετάρτη, ημέρες για τις οποίες...
προετοιμάζουν, όπως προειδοποιούν, μια «πολύ δυναμική κινητοποίηση».
Ο κλάδος, αν και τελεί υπό καθεστώς επίταξης από τον περασμένο Ιούλιο, δοκιμάζει τις αντοχές της κυβέρνησης, απειλώντας ακόμα και με την πρόκληση ελλείψεων εκτός από αγαθά και σε καύσιμα.
Την ίδια στιγμή, οι μεταφορείς παραμένουν και στα μπλόκα που έχουν στήσει στις εθνικές οδούς, τα οποία αναμένεται να ενισχυθούν με περισσότερα βαρέα οχήματα από σήμερα.
Στις νέες κινητοποιήσεις προσανατολίζονται να συμμετάσχουν πιο ενεργά και τα βυτιοφόρα, οι ιδιοκτήτες των οποίων τηρούσαν έως χθες τη δέσμευσή τους να μην αφήσουν την αγορά χωρίς καύσιμα.
«Η κυβέρνηση είναι άκαμπτη.
Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να κλιμακώσουμε τις κινητοποιήσεις για να ακουστούμε. Πιστεύουμε ότι στο υπουργείο έχουν εκλάβει τις καλές μας προθέσεις να μην αφήσουμε την αγορά να «στεγνώσει» ως αδυναμία. Ηρθε η ώρα να ακουστούμε», τόνισε στο «Εθνος» ο γ.γ. των ιδιοκτητών βυτιοφόρων, Αγγελος Φαλάρης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη εξετάζονται κινήσεις για τα επόμενα 24ωρα, όπως η διακοπή τροφοδοσίας στα αεροδρόμια και τα λιμάνια, καθώς επίσης και το ενδεχόμενο να ξεκινήσει η παρεμπόδιση και των Ι.Χ. βυτιοφόρων, με τα οποία τροφοδοτείται τις τελευταίες ημέρες η αγορά.
Κλιμάκωση των κινητοποιήσεων έως την Τρίτη αναμένει και η Αστυνομία, η οποία ωστόσο εφαρμόζει προς το παρόν εντολές για «όσο το δυνατό πιο διακριτικό χειρισμό» των μπλόκων των μεταφορέων.
Χθες, παρατεταγμένα σε διάφορα σημεία βρίσκονταν 358 φορτηγά, αριθμός μεγαλύτερος από τον προχθεσινό.
Οι συγκεντρώσεις φορτηγών συνεχίζονται και στην Περιφέρεια Θεσσαλονίκης, όπου, σύμφωνα με τις αστυνομικές Αρχές περιφερειακά και κυρίως στα δυτικά της πόλης είχαν συγκεντρωθεί χθες 227 φορτηγά. Τα φορτηγά παραμένουν δεξιά και αριστερά των δρόμων και των οδικών κόμβων, χωρίς να δημιουργούν πρόβλημα στην κίνηση των οχημάτων.
Στη λήψη μέτρων προχωρei η κυβέρνηση
Σχέδιο για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς
Σχέδιο προκειμένου να αποφύγει τα προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς αλλά και να απελευθερώσει τις Εθνικές Οδούς ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή η κυβέρνηση.
Η κυβερνητική παρέμβαση θα εκδηλωθεί άμεσα εφόσον οι κινητοποιήσεις των μεταφορέων συνεχιστούν και μετά την ψήφιση του επίμαχου νομοσχεδίου για το «άνοιγμα» του κλάδου, την ερχόμενη εβδομάδα, ή ενταθούν δημιουργώντας ελλείψεις σε αγαθά ή καύσιμα. «Θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα τόσο για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς όσο και την απελευθέρωση των οδικών αξόνων» τόνιζαν χθες κυβερνητικές πηγές.
Τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών, Προστασίας του Πολίτη και Δικαιοσύνης θα εφαρμόσουν όλα τα προβλεπόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία μέτρα, ενώ θα κατατεθεί αμέσως στη Βουλή τροπολογία για κατάργηση της τριετούς μεταβατικής περιόδου και άμεσο άνοιγμα του επαγγέλματος. Μέχρι να χορηγηθούν οι νέες άδειες σε φορτηγά και βυτιοφόρα Δημοσίας Χρήσεως, θα δοθεί η δυνατότητα στα φορτηγά Ιδιωτικής Χρήσεως να εκτελούν δρομολόγια δημοσίων μεταφορών.
Ηδη εξετάζεται και το ενδεχόμενο της απομάκρυνσης παρουσία εισαγγελικών αρχών των σταθμευμένων φορτηγών από τις εθνικές οδούς, καθώς η παραμονή τους «συνιστά παρακώλυση συγκοινωνιών». Την ίδια στιγμή, οι μεταφορείς που συμμετέχουν στα μπλόκα κινδυνεύουν να αντιμετωπίσουν ποινικές και διοικητικές κυρώσεις, δεδομένου ότι βρίσκονται ακόμα υπό το καθεστώς της επίταξης: «Οι αριθμοί κυκλοφορίας των οχημάτων που συμμετέχουν στα μπλόκα είναι γνωστοί στις αρχές» τόνιζαν χθες με νόημα κυβερνητικές πηγές.
Αναμένονται ελλείψεις
Σημαντικές ελλείψεις στην αγορά αναμένεται να προκαλέσει η κλιμάκωση των κινητοποιήσεων των ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ. υπογραμμίζει η Κεντρική Eνωση Επιμελητηρίων Ελλάδας, κατηγορώντας, ταυτόχρονα, την κυβέρνηση για «μη ειλικρινή διάλογο».
Ειδικότερα, η ΚΕΕΕ περιγράφει τις επιπτώσεις στην αγορά:
Πλημμελής ανεφοδιασμός της περιφέρειας ακόμη και σε είδη πρώτης ανάγκης.
Πλήρης ακινητοποίηση του εξαγωγικού εμπορίου.
Ελλειψη πρώτων υλών για τις μονάδες μεταποίησης.
Πλήρης καθήλωση του εισαγωγικού εμπορίου.
Πηγή: ethnos