Έργα συνολικής αξίας 1,9 δισ. ευρώ σχεδιάζει να δημοπρατήσει μέχρι το τέλος του επόμενου έτους το υπουργείο Υποδομών, όπως ανέφερε στη Βουλή ο υπουργός...
Δ.Ρέππας απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση βουλευτών της αντιπολίτευσης.

Με αιχμή την κριτική βουλευτών της ΝΔ περί «παγώματος» από την κυβέρνηση σημαντικών έργων που ξεκίνησαν από την προηγούμενη κυβέρνηση, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δ. Ρέππας, κατέθεσε στη Βουλή στοιχεία μεταξύ αυτών για την πρόοδο των εν εξελίξει έργων, εκείνων που είχαν προβλήματα λόγω λανθασμένου σχεδιασμού, ανωριμότητας, έλλειψης χρηματοδότησής τους και καταλόγισε με την σειρά του στην ΝΔ ότι παρέδωσε έργα που κατά κανόνα πάσχουν.

Σύμφωνα με πίνακα που παρέδωσε ο υπουργός, η πρόοδος των μεγάλων έργων μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου συγκριτικά με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα είναι:

- Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας 13% (από 4%)

- Ολυμπία Οδός ΠΑΘΕ: Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα και Ιονία Οδός: Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα 17% (από6%)

- Ιόνια Οδός: Αντίρριο - Ιωάννινα, ΠΑΘΕ: Αθήνα (Α/Κ Μεταμόρφωσης) - Μαλιακός (Σκάρφεια) Σχηματάρι - Χαλκίδα 24% (από 13%)

- ΠΑΘΕ: Μαλιακός Κλειδί 52% (από 30%)

Ο υπουργός ενημέρωσε επίσης ότι μέχρι τέλος του 2010 δημοπρατούνται νέα έργα προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ και εντός του 2011 δημοπρατούνται έργα προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.
Επανέλαβε ότι έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία για την αλλαγή του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου για την παραγωγή των δημοσίων Έργων, ώστε να γίνει αυτό πιο διαφανές, δίκαιο, αποτελεσματικό και αποδοτικό.

Ως παράδειγμα λανθασμένου σχεδιασμού ανέφερε το έργο της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας της Θεσσαλονίκης, για το οποίο «παρά το ότι δεν έπεσε ούτε μία σφυριά, το κράτος καλείται τώρα να πληρώσει 68 εκ. ευρώ».

Ανακοίνωσε, επίσης, ότι το υπουργείο εξετάζει την περίπτωση να υποβάλλει στο ΣτΕ αίτηση μερικής ανάκλησης της αναστολής της εκτέλεσης της εκτροπής του άνω ρου του Αχελώου.

Πηγή: thebest
 
Top