Σε δύο ομάδες - cluster θα παραχωρηθούν τα 22 από τα 37 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, οι διεθνείς διαγωνισμοί των οποίων θα προκηρυχθούν στα τέλη Μαρτίου. Το αεροδρόμιο του Καστελίου δεν θα ενταχθεί σε κάποια από τις ομάδες, καθώς θα προχωρήσει με ξεχωριστή σύμβαση παραχώρησης. Τα παραπάνω αποφασίστηκαν, μεταξύ άλλων, στη χθεσινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), όπου έγινε ενημέρωση για τα περιφερειακά αεροδρόμια. Σύμφωνα με πληροφορίες από το ΤΑΙΠΕΔ, θ' ακολουθήσει και νέα συνεδρίαση του Ταμείου οπότε και θα ανακοινωθούν οι τελικές αποφάσεις. Εν τω μεταξύ, αναμένεται από το υπουργείο Ανάπτυξης και Μεταφορών η παρουσίαση του νομοσχεδίου για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που θα προβλέπει τον διαχωρισμό των εποπτικών και ελεγκτικών αρμοδιοτήτων από τη μία πλευρά και της εμπορικής λειτουργίας από την άλλη.

ΜΕ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ

Βασικό κριτήριο της ομαδοποίησης των αερολιμένων σε δύο cluster είναι το γεωγραφικό. Σύμφωνα με πληροφορίες, η μία ομάδα θα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια της Βόρειας Ελλάδας και των Ιονίων Νήσων ( π.χ. Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα) και η άλλη ομάδα τα αεροδρόμια του Αιγαίου και της Κρήτης ( π.χ. Ρόδος, Κω, Χανιά). Αναλυτικά, τα 22 αεροδρόμια που θα παραχωρηθούν είναι των: Ρόδου, Θεσσαλονίκης, Κω, Κέρκυρας, Χανίων, Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλονιάς, Ακτίου, Καβάλας, Σκιάθου, Αλεξανδρούπολης, Χίου, Καρπάθου, Καλαμάτας, Λήμνου, Ιωαννίνων, Νέας Αγχιάλου και Αράξου.

ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ 15 ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ

Τα αεροδρόμια που δεν θα προσελκύσουν επενδυτές θα τα αναλάβει η Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Αεροδρομίων (ΑΕΔΑ), ιδιοκτησίας ελληνικού Δημοσίου, που είτε θα τα διαχειρίζεται η ίδια είτε θα εκχωρήσει το management σε τρίτο φορέα. Εκτιμάται ότι εκτός παιχνιδιού θα μείνουν κυρίως ορισμένα από τα 15 αεροδρόμια των οποίων η επιβατική κίνηση δεν αναμένεται να ξεπεράσει τους 300.000 επιβάτες για το 2013. Πρόκειται για τα αεροδρόμια της Σητείας, της Ικαρίας, της Πάρου, της Λέρου, της Μήλου, των Κυθήρων, της Νάξου, της Καλύμνου, της Αστυπάλαιας, της Σύρου, του Καστελόριζου, της Κάσου, της Σκύρου.

ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΓΙΑ 30-35 ΧΡΟΝΙΑ

Η παραχώρηση των αεροδρομίων θα γίνει για τουλάχιστον 30-35 χρόνια - η ιδιοκτησία θα παραμείνει στο Δημόσιο -, ενώ θα καθοριστεί αρχικό εφάπαξ τίμημα και ετήσιες πληρωμές αναλόγως των κερδών. Οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν επίσης και τις επενδύσεις σε υποδομές στα αεροδρόμια που αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 200 και 220 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία. Τα τέλη θα είναι ανταγωνιστικά και προκειμένου να διασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρξουν υψηλές χρεώσεις θα εφαρμοστεί η μέθοδος dual-till, βάσει της οποίας θα καθοριστεί ένα συγκεκριμένο περιθώριο κέρδους ειδικά για αεροπορικά έσοδα του παραχωρησιούχου. Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, κάθε επενδυτής θα αναλάβει συγκεκριμένες συμβατικές ρήτρες για τη λειτουργία των αεροδρομίων με στόχο να βελτιωθεί το επίπεδο εξυπηρέτησης των αεροπορικών εταιρειών και των επιβατών.

ΤΟ «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»

Για το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» και την επέκταση σύμβασης παραχώρησης, η κυβέρνηση προτίθεται να ξεκινήσει τις συζητήσεις με την άλλη πλευρά, λαμβάνοντας υπόψιν και τις εξελίξεις που αναμένεται να δρομολογηθούν μετά και την απόφαση της Hochtief, που ελέγχεται εξ ολοκλήρου από την ισπανική ACS, να προχωρήσει στην πώληση ποσοστών της σε έξι αεροδρόμια (Αμβούργο, Σίδνεϊ, Βουδαπέστη, Ντίσελντορφ, Τίρανα, Αθήνα). Η Hochtief, σε συνεργασία με την Deutsche Bank AG (DBK), ζητεί με την πρόσκλησή της ενδεικτικές προσφορές έως το τέλος Μαρτίου. Μέτοχοι του ΔΑΑ είναι το ΤΑΙΠΕΔ (30%), το ελληνικό Δημόσιο (25%), η Hochtief Airports (26,7%), η Hochtief Airports Capital (13,3%) και η οικογένεια Κοπελούζου με ποσοστό 5%.

Πηγή: kerdos
 
Top